تابناک-مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی هرمزگان از ردیابی ملخ صحرایی با اپلیکشن M3 خبر داد.
کد خبر: ۹۷۰۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵ 12 June 2021

به گزارش تابناک هرمزگان،سیدعبدالرضا اشرف منصوری اظهار کرد: از 6 دیماه سال گذشته به مدت 20 هفته متوالی همکاران جهادکشاورزی شهرستانها به منظور ردیابی ملخ صحرایی در کلیه مناطق دارای پتانسیل ورود این آفت اقدام به پایش از طریق اپلیکشن M3 کردند.

وی همچنین با اشاره به اینکه اپلیکشن M3 از سوی سازمان حفظ نباتات اعلام شده است، افزود: همکاران جهادکشاورزی شهرستانها اقدام به پایش از طریق اپلیکشن M3 در تلفن های همراه خود کرده و نتایج ردیابی در این مدت به 101 هزار و 166 رکورد معادل بیش از یک میلیون هکتار بوده است.

سیدعبدالرضا اشرف منصوری اظهار کرد: ارتقا ضریب امنیت غذایی در محصولات کشاورزی با تاکید بر محصولات تازه خوری و پرمصرف از اهداف کلان وزرات متبوع و سیاستهای کلی نظام است.

وی همچنین افزود: ارتقا ضریب امنیت غذایی در محصولات کشاورزی با همکاری همه جانبه بخش های مرتبط با حوزه مدیریت و کنترل آفات و نظارت فنی و موثر بر حاصل می شود.

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی هرمزگان در ادامه بر نظارت در توزیع سموم و فروشگاههای سم، نظارت فنی بر آفتکشهای مورداستفاده توسط بهره برداران، هشدار و جلوگیری از مصرف سموم پرخطر ، قاچاق و تقلبی در محصولات کشاورزی، افزایش سهم نهاه هاس بیولوژیک در سبد آفتکشها و کودهای مصرفی و آموزش بهره برداران در زمینه سموم مجاز در کنترل آفات در هر محصول تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار