تابناک-نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، با بیان اینکه امروز ام‌المسائل کشور گرانی و تورم است، گفت: معتقدم باید ریشه فساد را خشک کرد و به مردم وعده می‌دهم که در «دولت اقدام و اصلاح» ریشه فساد را خشک کنیم.
کد خبر: ۹۷۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶ 12 June 2021

 به گزارش تابناک هرمزگان علیرضا زاکانی نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، عصر امروز در سومین و آخرین مناظره نامزدهای این دوره از انتخابات که با محوریت مسائل سیاست خارجی و روابط بین‌الملل و نیز تصویر کلی کشور و برنامه‌های دولت آینده برگزار شد، به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود در این حوزه پرداخت.

مهمترین محورهای سخنان زاکانی در این مناظره تلویزیونی به شرح زیر است؛

- امروز ام‌المسائل کشور گرانی و تورم است؛ به ویژه در حوزه خوراک و پوشاک که مردم را بیچاره کرده است. سال 1390 تورم حدود 19 درصد بود که در سال جاری تورم نقطه به نقطه به 52 درصد و تورم میانیگن سالانه به 38 درصد رسیده است. 

- حجم نقدینگی از 600 هزار میلیارد تومان در سال 92 به 3500 هزار میلیارد تومان در حال حاضر رسیده و 6 برابر شده و پایه پولی هم پنج برابر شده که آقای همتی باید پاسخگو باشد.

- حتما در کوتاه مدت با کنترل نرخ ارز و اصلاح نرخ سود بانکی و اصلاح ناترازی بانک ها و هدایت نقدینگی به سمت تولید، در سال اول نرخ تورم را به نصف رقم موجود می‌رسانیم.

- وضعیت مفاسد در کشور نامناسب است؛ همواره سعی‌ام این بوده که با گردن‌کلفت‌ها درگیر شوم و غیر از این هم راه چاره ای نیست.

- معتقدم باید ریشه فساد را خشک کرد و به مردم وعده می‌دهم که در «دولت اقدام و اصلاح» ریشه فساد را خشک کنیم.

- شبکه های شکل گرفته فساد در دولت، مجلس و قوه قضائیه را می‌شناسم و با کمک مردم این را خشک می‌کنم.

- در حوزه خصوصی‌سازی، واگذاری‌های ناحقی صورت گرفته که یک قلم آن، 2500 میلیارد تومان را به سه برادر واگذار کرده‌اند! واگذاری‌های ناحق را از حلقوم اینها بیرون می‌کشیم و به مردم بازمی‌گردانیم.

- رکود اقتصادی موجود، ناشی از تکیه به بیرون از کشور است؛ ما جهش تولید را مدنظر خواهیم داشت و در این زمینه مقررات‌زدایی و اصلاح مالیات و بیمه و نظام توزیع و صادرات را دنبال خواهیم کرد.

- تمرکز زدایی و هویت دادن به شهرستان‌ها را در اولویت داریم و مسائل 451 شهرستان را احصاء کرده‌ایم و در این زمینه توسعه دولت الکترونیک را دنبال خواهیم کرد و در پایان سال اول دولت الکترونیک را اجرا خواهم کرد.

- ساماندهی یارانه‌های پنهان دیگر برنامه‌ ماست؛ 600 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در سال 97 توسط سازمان برنامه و بودجه اعلام شد که حتما این یارانه را سامان خواهیم داد

- 70 میلیون  نفر بُن‌کالای 40 هزار تومانی در ماه دریافت خواهند کرد؛ همه این پول در بودجه امسال هست و ما حواله به غیب نمی‌دهیم.

- 6 میلیون و 700 هزار شغل را به تدریج ایجاد خواهیم کرد و در سال اول 500 هزار شغل ایجاد خواهد شد.

- در چهار سال، 5 میلیون و 200 هزار واحد مسکونی خواهیم ساخت که یک میلیون و 200 هزار واحد از آنها، مسکن حمایتی و برای زوج‌های جوان خواهد بود.

- مردم عزیز ایران، علت مشکلات سه «نون» است که «نان» را از سفره شما بیرون برده است؛ ندانستن، نخواستن و نتوانستن! مظهر تام و تمام این هم دولت آقای روحانی و بعضی کسانی است که در این دولت کار کرده‌اند.

- اگر پینوکیویی در عالم واقع پیدا می‌شد، باید دماغش چند دور، دور زمین می‌چرخید که مصداق آن، برخی کسانی است که مسئولیت داشته‌اند.

- آقای همتی آبان 98 گفت نرخ بنزین 4 واحد درصد در سال بر روی تورم تاثیر دارد و مشکلی ایجاد نمی ‌کند؛ بعدا گفت مخالف افزایش قیمت بنزین بودم و این را بدترین اقدام می‌دانستم! چرا دروغ می‌گویید؟!

- نامه رسمی همتی موجود است که با امضای وی 31 شهریور 98 درخواست کرده قیمت بنزنین 5 هزار تومان و قیمت نفت گاز یک‌هزار تومان شود تا کسری بودجه دولت جبران شود؛‌ حالا چرا دروغ می‌گویید؟!

- شما (همتی) اسرار مملکت را به صندوق بین‌المللی پول داده‌اید؛ این بزرگترین خیانت است که میزان ذخایر در دسترس و غیرقابل دسترس را گفته‌اید. 

بی کفایتی از این بالاتر که رئیس جمهور می‌گوید صبح جمعه فهمیدم قیمت بنزین گران شده است؟!

- آقای مهرعلیزاده از دولت اصلاحات سخن می‌گوید؛ آقای مهرعلیزاده، کرسنت 52 میلیارد دلار خسارت عدم‌النفع علیه ما داشته است! یا اطلاع ندارید و این حرف‌ها را می‌زنید یا معلوم نیست کجای کره زمین زندگی می‌کنید.

- کسی را از مجلس بیرون کرده‌ایم، الان رفته و ماهانه 85 میلیون تومان از بیمه سرمد حقق گرفته؛ آقای همتی چه کسی باید جواب این را بدهد؟!

- دلار نجومی، سکه نجومی، حقوق نجومی، اختلاس نجومی و امثالهم را در این دولت دیدیم. مگر اینجا کهکشان راه شیری است که همه چیز نجومی است؟ علاوه بر حقوق‌های نجومی، پررویی نجومی هم به هنرهای آقایان اضافه شده است!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار