تابناک-با فرمان ویدئو‌کنفرانسی رئیس جمهور و با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از فرماندهان ارشد نظامی و مسئولان استان هرمزگان، ناوشکن تمام ایرانی دنا به ناوگان نیروی دریایی ارتش الحاق شد.
کد خبر: ۹۷۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶ 14 June 2021

به گزارش تابناک از هرمزگان، آیین الحاق ناوشکن بومی دنا و مین شکار شاهین، با دستور الحاق توسط حسن روحانی رئیس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فریدون همتی استاندار هرمزگان، حجت حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه در ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش و دیگر مقامات لشکری و کشوی به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش در بندرعباس برگزار شد. 

با الحاق این ناوشکن بومی، جلوه‌ای دیگر از توان صنایع دفاعی در تامین نیازهای اقتدارآفرین، توانمندی دریایی ایران و سربلندی ایران اسلامی را اثبات شد.

ناوشکن دنا چهارمین ناوشکن بومی و ساخت ایران است که پس از ناوشکن‌های جماران، دماوند و سهند به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود، این ناوشکن 95 متر طول داشته و 11 متر نیز عرض دارد. 

دنا نسبت به سایر ناوشکن‌های ساخت داخل پیشرفته تر و به روزتر است، این ناوشکن با تجهیزات و ادوات نصب شده قادر به تشخیص و انجام عملیات در مواجهه با هر‌گونه تهدید در شعاع 200 کیلومتری است.

در این ناوشکن انواع تجهیزات جنگ الکترونیک، موشک سطحی و سطح به هوا، پرتاب‌گر اژدر، سامانه سونار و چندین ویژگی خاص به کار رفته تا از دنا یک ناوشکن رزمی عملیاتی تمام عیار بسازد. 

 

انتهای پیام/9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار