ظرف 4 ماه آینده صورت می گیرد
جزیره کیش می تواند از هر نظر پایلوت باشد. با توجه به خاک غنی موجود، کاشت این محصولات با مجوز و حمایت دکتر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش انجام شده. مزارع آنها به صورت باز است و ساکنان و گردشگران می توانند از این مزارع محصولات مورد نظر را با انتخاب خود بچینند.
کد خبر: ۹۷۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴ 19 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، نشست مطبوعاتی مهندس بهبود بهی زادی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش با اصحاب رسانه در کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش، نشست مطبوعاتی مهندس بهبود بهی زادی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش با اصحاب رسانه عصر روز چهارشنبه 25 شهریور ماه سال جاری برگزار شد.

مهندس بهی زادی در این نشست ضمن اشاره پروژه های انجام شده و در دست انجام در کیش اعلام کرد:« تا 4 ماه آینده مزارع گندم، ذرت، صیفی جات، انواع سبزی و میوه  و باغی با گل های زینتی در جزیره کیش به بهره برداری می رسد.»

وی افزود:« جزیره کیش می تواند از هر نظر پایلوت باشد. با توجه به خاک غنی موجود، کاشت این محصولات با مجوز و حمایت دکتر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش انجام شده. مزارع آنها به صورت باز است و ساکنان و گردشگران می توانند از این مزارع محصولات مورد نظر را با انتخاب خود بچینند. این پروژه می تواند در جذب گردشگر به کیش مؤثر باشد. همچنین در تلاش هستیم که برای نیمه دوم سال گل های اطلسی جهت کاشت در فضای سبز جزیره را در کیش تولید کنیم.»

مهندس بهی زادی در خصوص دو پروژه در دست اجرای بندرگاه کیش اظهار داشت:« دو پروژه انبار کانتینری و همچنین آتش نشانی و اعلام حریق در بندرگاه کیش در دست اجرا و تجهیزات در حال تهیه شدن است که با تلاش سعی می شود تا 22 بهمن و یا تا پایان سال 94 به اتمام برسد.»

همچنین مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در خصوص اصلاح میادین و خیابان های کیش عنوان کرد:« یکی از بحرانی ترین نقاط در جزیره، رینگ 75 متری است زیرا این رینگ با نواقص متعددی اجرا شده است. میدان هندورابی نیز یکی از خطر ساز ترین میادین کیش است . به خاطر اینکه قطر میدان با معبر ورودی و خروجی هماهنگ نیست .آسفالت دور میدان باید کنده  و اصلاح هندسی صورت پذیرد . همچنین در منطقه شهرک دیدنیها اصلاحاتی انجام خواهد شد و برای این کار با پلیس راهور کیش مشورت می کنیم.»

وی همچنین در خصوص اجرای پروژه باغ راه ایرانی در کیش اذعان داشت :« حدود 5 باغ راه دیگر باید در مسیر های خلوت که نیاز به امنیت بیشتری دارند، ساخته شود. اولین هدف ساخت باغ راه هم امنیت آن منطقه بود. در آن منطقه مشکلات عدیده ای برای کیشوندان به وجود آمده بود که با ساخت باغ راه در آن مسیر توانستیم امنیت را در آن منطقه به وجود آوریم. »

مهندس بهی زادی در ادامه گفت:« در پروژه باغ راه ایرانی 32 هکتار محوطه سازی شده و برای مسیر 5/4 کیلومتری آن  حدود 6 ردیف کابل برق کشیده شده است. آنالیز دقیق سنگ، دیوارها، نمادها و خشت ها مشخص شده و این عملیات متری 100 هزار تومان هزینه  داشته است که البته این هزینه اجرای آن در مقایسه با شهرهای دیگر چون تهران پایین تر است . هم اکنون نیز یک کاروانسرا جهت گلابگیری و اقدامات دیگر در کنار دروازه تهران در دست ساخت است. اگر بودجه دیگری نیز تأمین شود ضلع شمالی باغ راه هم ساخته خواهد شد و مسیر آن تا کنار دریا خواهد رسید و بعد از آن در تلاش خواهیم بود که باغ راهی در منطقه پشت پارک دلفین ها ایجاد کنیم.»
 
همچنین مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در خصوص اجرای فاز تکمیلی تصفیه خانه فاضلاب کیش گفت:« اعتقاد من این است که جمعیت جزیره بیش از 27 هزار نفری که برایشان کارت کیشوندی صادر شده است. زیرا حجم فاضلابی که وارد تصفیه خانه می شود مربوط به بیش از 50 هزار نفر جمعیت است. در فاز تکمیلی تصفیه خانه فاضلاب سعی می شود تا پایان سال 2500 متر مکعب به ظرفیت  تصفیه خانه افزود شود تا برای ایام نوروز که جمعیت کیش چند برابر می شود، با مشکلی مواجه نشویم. گودبرداری استخر 2500 مترمکعبی آغاز شده و ظرف یک ماه آینده پیمانکار اجرای آن نیز مشخص خواهد شد.»

وی از پارک فن آوری به عنوان پروژه دیگر در دست ساخت یاد کرد و در این خصوص گفت:« در بخش دیگری از پارک شهر، پارک فن آوری در دست اجرا است و تا اواسط آذر ماه سال جاری محوطه آن که حدود 3 هکتار است آماده می شود. در این راستا زمین بازی و آمفی تئاترآن آماده شده و کاشت فضای سبز در این منطقه آغاز شده است.»

مهندس بهی زادی در پایان در خصوص زمان بندی اجرای پروژه های در کیش اعلام کرد :« برای اجرای پروژه های مختلف در کیش سعی شد تا طبق زمان بندی در نظر گرفته شده پیش برود و با توجه به اینکه برخی از پروژه های به اتمام رسیده، پروژه های نیمه رها شده قبل بود، بیش از 90% به اهداف خود رسیدیم . برای تأمین بودجه پروژه ها سعی شد تا زمینی فروخته نشود و  با برگزاری مزایده ایجاد درآمد کردیم.»   
 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار