فعال سیاسی اصوالگرا گفت:متاسفانه افرادی که چندین سال در کشور مسئول بودند و در سمت‌های مختلف انجام وظیفه کردند، اقتصاد کشور را به سمت نئو لیبرالیستی سوق داده اند یعنی این که سرمایه دار بودن به هر قیمتی فراهم است.
کد خبر: ۹۷۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲ 16 June 2021

 


امیر رضا واعظ آشتیانی در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی افزود:در صورتی که نقدینگی موجود که چندین برابر دولت های گذشته افزایش یافته است در مجاری منطقی و یا به تعبیری تولید و یکسری فعالیت های این چنین قرار نگیرد،شرایط سختی را خواهیم داشت و امروز در مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری به این موضوع پرداخته می شود.
واعظ آشتیانی ادامه داد: متاسفانه نظارتی بر آن نشده است و به مرور زمان بارندی تمام اقتصاد اسلامی را کنار زدند و اقتصاد نئو لیبرالیستی را حاکم کردند.
واعظ آشتیانی با بیان اینکه برای برون رفت از این شرایط به هر حال سختی هایی وجود دارد اظهارداشت: امروز وقتی ما می بینیم که از گذشته تا به امروز نظارتی بر عملکرد بانکها به معنای واقعی نبوده است، مجلس ها هم انقدر درگیر مسائل مختلف بودند که به این موضوع نتوانستند ورود کارشناسانه داشته باشند و چالش هایی را مهیا کرده بودند که اگر مجلس ورود به یک سری از مسائل می کرد هر اتفاقی را به گردن آن مجلس می‌انداختند بنابراین مجلس هم در گذشته و تا به امروز فضای ملتهب فعلی را به خوبی حس می کرد.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها گفتند، بانکها بنگاه‌داری نکنند اما آیا این اتفاق افتاده است، آیا دولت عمل کرده است؟
وی با بیان اینکه بانک ها هم اینک دارای هلدینگ های مختلف و زیرمجموعه های وسیع تر وبزرگتر از بانک ها هستند گفت: بانک ها به دلیل اینکه خود نظام بانکداری برایشان درآمدزا نیست به سمت سرمایه گذاری در حوزه های دیگر می روند.
واعظ آشتیانی با اشاره به نظام آموزشی در کشور گفت:در مقطعی درزمینه نظام آموزشی، به این نتیجه رسیدند که جوانانی که علاقمند به انجام تحصیلات تکمیلی هستند بیایند و دوره آموزشی خود را بگذرانند.
وی با بیان اینکه نظام آموزشی یک نواقص جدی دارد که نمی شود آنرا نادیده گرفت افزود: وقتی ما بسته آموزش تکمیلی را فراهم می کنیم باید پیش بینی را در برنامه ریزی ۲۰ ساله کشور داشته باشیم که چه میزان اشتغال ایجاد کنیم وچند درصد از این اشتغال را برای سطوح مختلف آموزشی باید تعریف کنیم.
وی ادامه داد:آیا این پیش بینی ها انجام شده است یا خیر، در برنامه های پنج ساله و چشم انداز بلندمدت ۲۰ ساله این موارد لحاظ نشده است که ما امروز درگیر مشکل اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی هستیم.
واعظ آشتیانی افزود:درصورتی که در نظام آموزشی ما از نوع نظام آموزشی حوزوی استفاده می شد، بار علمی دانش آموختگان بالاتر می رفت زیرا امروز در دنیا از نوع نظام حوزوی ما استفاده می کنند چراکه نظام حوزوی بر مبنای مباحثه است.
وی اظهارداشت: یک اقدام خوب که سازمان نظام وظیفه ارتش و نیروی انتظامی انجام داده‌اند این است که سربازانی که به سربازی میروند، آموزش فنی ارائه میدهند،باید به کسانی که این ایده را طرح کرده اند تبریک گفت زیرا به کسی که به خدمت سربازی می رود نمی گویند، دو سال عمر تلف شده است چرا که یک رشته یا یک فن را می آموزد.
واعظ آشتیانی ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که نظام آموزشی مان را کاربردی کنیم.
وی با بیان اینکه کاربردی کردن نظام آموزشی کمک و خدمت به کشور است یادآورشد: در نظام آموزشی دنیا تا ۹ کلاس آموزش می دهند که شخص بی سواد نباشد، حال اگر کسی خواست ادامه تحصیل دهد، پس از آن به دانشگاه می رود و افرادی که نمیخواهند ادامه تحصیل دهند، دوره های کاربردی میبینند ،مجوز می‌گیرند و به اشتغال می‌پردازد.
وی با اشاره به ضرورت تجدیر نظر در نظام آموزشی کشور گفت:باید یک تجدید نظر در این زمینه داشته باشیم و نظام آموزشی ما باید ارتش و نیروی انتظامی را الگوی خود قرار دهد و آموزش کاربردی را در دستور کار قرار دهد که دیگر نگران فارغ التحصیلان نباشیم.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی تاکید کرد:
رهبر فرزانه انقلاب اشاره داشتند که هر فرد ایرانی یک افسر نرم باشد تا در فضای مجازی استفاده مناسب و بهینه را داشته باشیم درصورتی که به درستی فضا سازی و فرهنگ سازی انجام شود، از فضای مجازی به میزان ظرفیت آن می توان استفاده کرد و بسیار مهم و اثرگذار است اما گروهها و افراد به تعبیری نفوذی ها که هر جا می توانند باشند چه بسا در حوزه فرهنگ ما هم حضور دارند ،تلاش می‌کنند فضای مجازی را به یک بازار جنگ و یک چالش جدی تبدیل کنند بنابراین متولیان فرهنگی ما باید به این موضوع خیلی جدی توجه داشته باشند.

واعظ آشتیانی با بیان اینکه وزارت ارشاد به نظر بنده تا به امروز نتوانسته است این فضا را به خوبی مدیریت کند یادآورشد: تنوع فکر در حوزه وزارت ارشاد موجب شده است که ما با چالش های جدی مواجه شویم و در عین حال رئیس دولت ها هم اثر گذار بودند.
وی ادامه داد:فضای مجازی به نوعی فرصتی است برای طرح مطالبات منصفانه و موضوعاتی که وجود دارد و فرصتی است که عده ای شفاف به موضوعات ورود پیدا کنند و پاسخگو باشند و نکته مهم تر فضایی است برای اعتماد سازی و این فرصت فضای مجازی که می تواند یک فرصت بسیار خوب و سازنده باشد نباید به یک ناهنجاری و تخریب فرهنگی تبدیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار