تابناک-این روزها شاهد عملکرد ضربتی دولت در افتتاح پروژه ها و واگذاری معادن هستیم که بحث برانگیز است.
کد خبر: ۹۷۶۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵ 07 July 2021

به گزارش تابناک از هرمزگان، در حالی که روزهای آخر دولت در حال سپری شدن است و کمتر از یک ماه به تعویض قدرت در قوه مجریه کشور باقی مانده است دولت تدبیر و امید دست به کارهای بحث برانگیزی می زند.

مسئله اول امروز کشور کرونا و قطعی های مکرر برق است و عملکرد دولت دوازدهم در بحث کرونا به هیچ وجه قابل قبول نبوده است و ایران با وجود اینکه خود تولید کننده واکسن است؛ واکسیناسیون را با سرعت کندی نسبت به کشورهای همسایه پیش می برد و موج های کرونا یکی پس از دیگری کام هموطنان را تلخ می کنند و هم اکنون سیستان و بلوچستان در حالی که وزیر محترم بهداشت اعلام آمادگی کمک به هندوستان دارد به آرامستان ابدی بیماران کرونایی تبدیل شده است.

در این شرایط اسف بار کرونایی، ناتوانی دولت در تامین برق کشور و وجود فاصله بین میزان تولید برق در نیروگاه ها و میزان مورد نیاز مصرف مردم موجب شده است که شاهد قطعی های برق مکرر در کل کشور باشیم.
البته مناطق گرمسیری و جنوبی از جمله، خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان که آب و هوای فوق العاده گرم تری نسبت به سایر مناطق دارند مشکلاتشان با قطعی های برق مضاعف شده است.
مشکلات معیشتی و اقتصادی هم که جزو جداناپذیر همه ایام در 8 سال گذشته بوده است.
با وجود این مشکلات عدیده که نیاز به تدبیر ضربتی دارد؛ سرداران تدبیر و امید کشور تمرکز خود را منحصر به انجام ضربتی کاری دیگر قبل از به اتمام رسیدن عمر دولت کرده اند.

دولت یازدهم و دوازدهم که سابقه خوبی در خصوصی سازی و واگذاری ها ندارد و عملا صنایع بزرگ کشور همچون آلمینیوم المهدی هرمزگان، ماشین سازی تبریز، هپکو اراک ، کشت و صنعت مغان و هفت تپه را با قیمتی بسیار پایین تر از ارزش واقعی به افرادی خاص واگذار کرد این بار دست روی پهنه های معدنی کشور گذاشته است و در تلاش است در چند روز باقی مانده از عمر دولت حدود 2 هزار معدن را در کشور واگذار کند.
مسئله واگذاری معادن در کشور موجب واکنش معاون دادستان کل کشور نیز شده است و او تعبیر به راه اندازی جنگی بزرگ در کشور کرده است.
به هر حال با توجه به سوابق دولت در واگذاری های قبلی این مقدار عجله حسن روحانی و رزم حسینی برای واگذاری حجم بالایی از معادن کشور که یکی نقاط قابل اتکا برای درآمد زایی برای کشور محسوب می شود نشان می دهد دولت فعلی تصمیم دارد هیچ جای آبادی برای دولت آینده باقی نگذارد و هرچه تصمیم است را در همین دولت بگیرد.
قطعا لازم است دولت محترم در این روزهای پایانی تمرکز خود را بر روی کرونا و برق منعطف کند و بیش از این خسارت به کشور وارد نکند.

علی ستاری
انتهای پیام/9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار