وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سرانه مطالعه درکشور ۱.۵ ساعت است، گفت: لازم است مسئله کتاب و کتابخوانی به خصوص در استان‌ها جدی‌تر پیگیری شود.
کد خبر: ۹۷۶۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰ 08 July 2021
 
سرانه مطالعه درکشور ۱.۵ ساعت است

 

به گزارش  تابناک سمنان  سید عباس صالحی ظهر پنجشنبه در ادامه سفر یک روزه به استان سمنان و در بازدید از دبیرخانه توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی استان به میزبانی نهاد کتابخانه‌های عمومی با بیان اینکه سرانه مطالعه کشور یک و نیم و در استان ۱.۸ ساعت است، بیان کرد: لازم است مسئله کتاب و کتابخوانی به خصوص در استان‌ها جدی‌تر پیگیری شود.

وی با بیان اینکه باشگاه‌های کتابخوانی می‌توانند مفر خوبی برای ترویج و توسعه کتابخوانی محسوب شوند، افزود: سابقاً ۵۰ باشگاه کتابخوانی در استان سمنان وجود داشت اما اکنون با توجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، بیش از دو هزار باشگاه کتابخوانی در استان وجود دارد و ۲۵ هزار دانش‌آموز در این باشگاه‌ها عضویت دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت ارتقای سرانه مطالعه، تاکید کرد: فضای مجازی در واقع مانند تیغ دو لبه ای است که می‌تواند در صورت استفاده مؤثر به توسعه فرهنگ مطالعه کمک کند.

صالحی با بیان اینکه فضای مجازی هم می‌تواند فرصت‌های ارزشمند برای کمک به توسعه کتابخوانی در کشور ایجاد کند و هم منجر به مغفول ماندن یا مرگ کتاب شود، ابراز داشت: استان‌ها برای استفاده بهینه از این فضا برنامه‌ریزی کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار