کد خبر: ۹۷۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰ 12 July 2021

جای خالی آگاهی بخشی نسبت به مواد مخدر در سبد اطلاعات خانوار

به گزارش تابناک از هرمزگان مریم منصف  فعال حوزه رسانه و اجتماعى در يادداشتى نوشت : استعمال مواد مخدر یکی از معضلات و آسیب های اصلی اجتماعی جامعه امروزی ما است که هر چقدر این پدیده شوم گسترش یابد می تواند به عنوان علت العلل آسیب های اجتماعی دیگر نقش آفرینی کند.
استعمال و شیوع مواد مخدر پدیده شوم جهانی است که اختصاص به جغرافیای خاص ندارد و مبارزه با آن نیازمند عزمی عمومی و حتی بین المللی است و البته در این میان انجام کار فرهنگی و تأکید بر پیشگیری از اعتیاد و ابتلابه مواد مخدر اصلی ترین راهبرد در مبارزه با مواد مخدر است.
پدیده مواد مخدر، به عنوان ابزاری مهلک در اختیار برخی قدرت های استکبار جهانی برای اجرای سیاست های هدفمند شان در سایر کشورها تبدیل شده است .
توجه به امر پیشگیری و آگاهی سازی جامعه نسبت به عوامل تخریب مصرف مواد مخدر جهت ابزاری به کار می رود که بدون خشونت می توانند از آن به عنوان سرمایه جهت سیاست گذاری های اجتماعی بهره برد. غفلت از این پدیده خطرات جدی را برای جامعه رقم می زند، برای اینکه بتوانیم در کشور برای مقابله با این بزار آسیب رسان هماهنگ شویم نیاز است که در کنار استفاده از ظرفیت قانونی از ظرفیت آحاد جامعه که همان اطلاع رسانی و آگاهی بخشی نیز هست استفاده شود.
برای جلوگیری از این زنجیره خرید و فروش مواد مخدر و ابتلا به اعتیاد تنها کشف ومنهدم کردن مواد و باندها کفایت نمی کند بلکه مسأله مهمتر و البته ضروری تر، آگاهی رسانی و هماهنگی جامعه می باشد چراکه به گفته کارشناسان بدون همراهی جامعه فقط 50 درصد موفقیت در این زمینه کسب خواهد شد.
عوامل مختلفی در گرایش افراد به مواد مخدر مؤثر است و هرگز نمی توان پدیده اعتیاد را به صورت تک عاملی مورد بررسی قرارداد بلکه باید مجموعه اقدامات مؤثر و عالمانه ای تدبیر و برنامه ریزی شود تا با نگاهی همه جانبه بتوان نسبت به کاهش و رفع این معضل بزرگ اجتماعی گام برداشت. متأسفان تاکنون آگاهی بخشی نسبت به خطر جدی مصرف مواد مخدردر سبد اطلاعات خانواده ها وجود نداشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار