تابناک-به دنبال نشست اخیر استاندار هرمزگان با رؤسای سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور مالیاتی کشور، سهم شهرستان پارسیان از عوارض آلایندگی عسلویه ابلاغ شد.
کد خبر: ۹۷۷۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳ 12 July 2021

به گزارش تابناک هرمزگان، به دنبال نشست اخیر استاندار هرمزگان با محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و امیدعلی پارسا رییس سازمان امور مالیاتی کشور، سهم استان هرمزگان از عوارض آلایندگی منطقه عسلویه ابلاغ شد.

با پیگیری مقام عالی اجرای استان در سال 98، کمیسیون مربوطه برگزار شد و طبق قانون و براساس پایش محیط زیست سهم مناطق تحت تاثیراز آلایندگی صنایع مستقر در منطقه پارس جنوبی تعیین شد و سازمان برنامه و بودجه آن را برای اجرا ابلاغ کرد اما به دلیل طرح برخی ایرادات از سوی دیوان عدالت اداری، اجرای آن به تأخیر افتاد که با پیگیری های اخیر استاندار هرمزگان، این اشکال قانونی رفع و برای اجرا ابلاغ شد.

استانداران هرمزگان و فارس در سال 98 نیز طی دو نشست که با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شده بود، موضوع پرداخت سهم عوارض آلایندگی را پیگیری کرده بودند.

استان بوشهر شامل سه شهرستان عسلویه، کنگان و جم در مجموع 64.3درصد، استان فارس شامل دو شهرستان مهر و لامرد 23.8درصد و پارسیان هرمزگان 11.9درصد از سهم عوارض آلایندگی عسلویه را دریافت خواهند کرد.

بر اساس ابلاغ معاون رئیس جمهور، با توجه به عدم اعلام تغییر در وضعیت آلایندگی صنایع مستقر در منطقه پارس جنوبی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، مقادیر تعیین شده تا زمان اعلام نسبت های جدید مصوب کمیته، لازم الاجرا خواهد بود.

گفتنی است، همکاری دستگاه قضایی استان در تحقق این مهم قابل قدردانی و تقدیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار