تابناک-نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرمزگان دارای کمبود 50 درصدی تخت بیمارستانی است خواستار احداث مراکز درمانی جدید در نقاطی از هرمزگان از جمله قشم و فارغان حاجی آباد شد.
کد خبر: ۹۷۸۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱ 13 July 2021

به گزارش تابناک هرمزگان؛احمد مرادی صبح امروز در نشست ستاد استانی کرونا که به ریاست وزیر بهداشت و با حضور نمایندگان استان و نماینده ولی فقیه در استان و دیگر مسؤولان نظامی، انتظامی و امنیتی استان برگزار شد، اظهار کرد: ما از ابتدای کرونا شاهد تلاش بی وقفه وزارت بهداشت هستیم و از این بابت از تمامی عزیزان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و مدیریت عالی استان قدردانی می‌کنیم که شرایط بسیار سختی را متحمل شدند و کار را به پیش برده‌اند.

وی افزود: هرمزگان دچار کمبود تخت‌های بیمارستانی است و ما در قبل از کرونا بیش از 50 درصد از متوسط کشوری پایین تر بودیم و لذا دستوری دهید که طرح‌های بیمارستانی یک بار برای همیشه تکمیل شود و بتوانیم به حد مناسبی از برخورداری از تخت‌های بیمارستانی برسیم.

نماینده بندرعباس ادامه داد: در زمینه خودروهای امدادی و اورژانس نیز مشکل داریم و کمبودهای آن در استان شدید است که به مساعدت وزیر نیاز دارد.

مرادی در مورد وضعیت دارویی استان نیز گفت: آقای دکتر فرشیدی از تمام ظرفیت خودش استفاده کرده است و ما از شما می‌خواهیم که کمبودهای دارویی هرمزگان و بدهی بیمه‌ها را پیگیری و رفع کنید.

وی درباره بیمارستان کودکان نیز در حضور وزیر بهداشت عنوان کرد: جلسه‌ای با استاندار هرمزگان با پالایشگاه نفت بندرعباس درباره هزینه‌های توسعه این بیمارستان داشتیم که آنان متقبل شدند که 180 میلیارد تومان در این زمینه مساعدت کنند و ما از شما می‌خواهیم که از اکنون در مورد تجهیزات این بیمارستان برنامه ریزی کنید.

رییس مجمع نمایندگان استان با بیان این که سیمان خمیر را نیز پای کار توسعه بیمارستان بندرخمیر آورده‌ایم که برای تأمین تجهیزات و سهم وزارت بهداشت از این پروژه خواستار دستور وزیر بهداشت هستیم که در این سفر این موارد نهایی شود.

مرادی همچنین در مورد وضعیت بهداشتی و درمانی قشم نیز عنوان کرد: 120 کیلومتر طول این جزیره است و تا 50 کیلومتر می‌توانند به مرکز شهر قشم مراجعه کنند اما از باسعیدو تا دهها کیلومتر هیچ امکانات بهداشتی و درمانی وجود ندارد و درباره بخش طبل، درخواست ایجاد مرکز درمان بستر را داریم که مشکل قشم رفع شود و مردم به حد مناسبی از خدمات برسند.

وی درباره حاجی‌آباد با اشاره به عقرب‌گزیدگی اخیر عنوان داشت: در فارغان نیاز به درمانگاه شبانه روزی داریم که به طور مستمر در خدمت سلامت مردم باشند تا شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم.

نماینده بندرعباس با اشاره به فشارهای سنگین به وزارت بهداشت و قدردانی مردم نسبت به این زحمات، بیان داشت: این فشارها ممکن است منجر به ناراحتی شود ولی ما می‌دانیم که فرماندهی این جنگ بسیار سخت است و آنچه شما انجام می‌دهید مأجور به درگاه حق است و خدا این زحمات و تلاش‌ها را می‌بیند و بدون شک اجر آن را خواهد داد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار