تابناک-استاندار هرمزگان گفت: افتتاح شش پروژه دریایی و بندری در هرمزگان، موجب ارتقای ظرفيت تخلیه و بارگیری کالا و افزايش امكانات صادرات فرآورده های نفتی برای کشور در بندر شهید رجایی شد.
کد خبر: ۹۷۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳ 15 July 2021

به گزارش تابناک هرمزگان؛دکتر فریدون همتی پس از افتتاح شش پروژه دریایی و بندری در هرمزگان از طریق ارتباط ويدئو کنفرانس با رئيس جمهور، عنوان کرد: با توجه به اقدامات و اجرای پروژه های بزرگ و مهم در هرمزگان، این استان از جمله استان هایی است که بیشترین حضور را در برنامه افتتاح پروژه ها به صورت ارتباط ويدئو کنفرانس با ریاست محترم جمهورى اسلامی ایران داشته است.

وی ادامه داد: از جمله مزایای شش پروژه دریایی و بندری که با ارزش سرمایه گذاری نزدیک به سه هزار و 200 میلیارد تومان در هرمزگان به بهره برداری رسید، توسعه امکانات بندری و ارتقای ظرفيت تخلیه و بارگیری کالا برای کشور است.

استاندار هرمزگان افزود: پروژه اسکله افتتاح شده در قالب فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی، امکان پهلوگیری کشتی های با ظرفيت 18 هزار teu را در این بندر فراهم می کند.

همتی تصریح کرد: با توجه اینکه 60 درصد صادرات و واردات کالا در کشور از طریق بندر شهید رجایی صورت می گیرد، این پروژه ها موجب تسریع در این روند خواهد شد.

وی گفت: همچنین با بهره برداری از اسکله های جدید نفتی در بندر شهید رجایی، امکان پهلوگیری همزمان کشتی ها برای صادرات فرآورده های نفتی از جمله بنزین فراهم شد.

برچسب ها: فریدون همتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار