تابناک- با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور عملیات اجرایی طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس و انتقال پساب تصفیه شده آن به صنایع غرب بندرعباس آغاز شدو در این مراسم فریدون همتی استاندار هرمزگان 2 خواسته مهم از رئیس جمهور داشت که رئیس جمهور گفت آن ها را در جلسه با دکتر نوبخت مطرح خواهد کرد.
کد خبر: ۹۸۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳ 24 July 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس، دقایقی پیش با دستور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور عملیات اجرایی مرحله نخست طرح ساماندهی فاضلاب بندرعباس آغاز شد.

فریدون همتی استاندار هرمزگان در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح که در هشتاد و چهارمین افتتاح طرحهای وزارت نیرو در قالب هر هفته پویش الف ب ایران با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو برگزار شد اظهارداشت: مرحله اول این طرح به طول ۸کیلومتر خط انتقال و احداث ایستگاه پمپاژ ده هزار مترمکعبی است.

وی افزود: اجرای این طرح موجب جلوگیری از ورود فاضلاب به دریا در بندرعباس و رفع کامل این دغدغه زیست محیطی می‌شود.

همتی تاکید کرد: بازسازی و افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس به ۸۰هزار مترمکعب در شبانه روز، نوسازی و ارتقاء ایستگاه پمپاژ اصلی، احداث تأسیسات انتقال پساب به طول ۲۵کیلومتر و احداث تاسیسات تصفیه تکمیلی و نمک زدایی برای استفاده پساب در صنعت به ظرفیت ۸۰هزار مترمکعب در شبانه روز، از اقداماتی است که در این طرح اجرا می‌شود.

 

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش خطاب به رئیس جمهور  گفت:دستور بفرمائید تامین اعتبار بیمارستان 531 تخت خوابی بندرعباس ک انجام شود تا برای مهر ماه فاز اول و دی ماه فاز دومش به بهره برداری رسد. 

وی با اشاره به مشکل کمبود آب در هرمزگان بیان کرد:استاندار هرمزگان عنوان کرد: تقاضای ما از ریاست جمهوری این است که دستور خرید تضمینی 50 هزار متر مکعب آب از آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی را صادر کنید تا با این اقدام برای یک افق 10 الی 15 ساله مردم بندرعباس از آب پایدار برخوردار شوند.

حسن روحانی رئیس جمهور نیز در پاسخ به درخواست های همتی استاندار هرمزگان گفت:هر سه خواسته استاندار هرمزگان در بحث آب، فاضلاب و تخت‌های بیمارستانی در جلسه بعدی که با ‌دکتر نوبخت داریم مطرح می‌کنم و حتما ان‌شالله در هر 3 زمینه اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار