تابناک-مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از خسارت ۳۸۰ میلیارد ریالی به بخش های کشاورزی، امور زیربنایی برق، تاسیسات شهری و اماکن نظامی طی بارندگی های اخیر در هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۹۸۱۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸ 26 July 2021

به گزارش تابناک هرمزگان؛مهرداد حسن زاده ضمن اعلام این خبر افزود: خسارات وارد شده به بخش کشاورزی استان شامل تخریب ۱۳ رشته قنات در شهرستانهای بندرعباس و حاجی آباد، ۵ حلقه چاه کشاورزی در پارسیان، ۵ چشمه در شهرستان میناب، ۶ هزار متر کانال آبیاری کشاورزی بندرعباس و میناب بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین در بشاگرد ۶۴٠ متر دیوار حفاظتی، تخریب حدود ۴۶ کیلومتر لوله ۳۲ اینچ خط انتقال آب در شهرستان های بشاگرد و حاجی آباد آسیب دیده است.

حسن زاده خاطر نشان کرد: همچنین ۶ هزار متر جاده بین مزارع در میناب و ۵ هکتار اراضی زیر کشت گیاهان دارویی در حاجی آباد تخریب شده و به محصولات باغی (مرکبات و نخیلات) و گلخانه‌ای در شهرستان های پارسیان، میناب، جاسک و حاجی آباد خسارت وارد شده و ۵۵ راس دام سبک در شهرستان های حاجی آباد و پارسیان طی بارندگی های اخیر تلف شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به خسارت به ابنیه راه و تاسیسات شهری و روستایی در استان بر اثر بارندگی های اخیر، گفت: تخریب ۱۲۸ کیلومتر راه روستایی و معابر شهری و ۱۵ واحد ابنیه فنی(پل) در شهرستان های پارسیان، میناب، بستک و خمیر ، خسارت به اماکن نظامی در سطح استان طی بارندگی های اخیر به وقوع پیوسته است.

وی در پایان اضافه کرد: در حال حاضر نیز برق روستای دشت کوران در بخش فین از توابع شهرستان بندرعباس به دلیل طغیان رودخانه قطع شده که رفع مشکل این روستا در حال پیگیری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار