تابناک-رئیس کل دادگستری هرمزگان با اعلام خبر تشکیل گشت های مشترک نظارت بر بازار در این استان از مردم خواست‌‌ احتکار و گران فروشی‌ها را به سامانه «سجام» گزارش کنند.
کد خبر: ۹۸۱۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵ 26 July 2021

به گزارش تابناک هرمزگان،رئیس کل دادگستری هرمزگان از قاطعیت دستگاه قضایی این استان در برخورد با گران فروشان و محتکران خبر داد و تأکید کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه احتکار و افزایش کاذب قیمت ها ، موارد را به سامانه «سجام» دادگستری هرمزگان به آدرس اینترنتی sajam.scpd.ir گزارش کنند.

علی صالحی با اشاره به دستور ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر لزوم نظارت دستگاه قضایی بر بازار و کنترل قیمت ها اظهار داشت: در همین راستا و به منظور پیگیری حقوق عامه سریعاً جلسه ستاد نظارت بر بازار با حضور اعضا و نهادهای مرتبط در دادگستری استان هرمزگان تشکیل شد.

وی در خصوص تصمیمات این نشست، گفت: مقرر گردید دادستان های عمومی و انقلاب شهرستان های مختلف و روسای دادگاه های بخش در سراسر استان هرمزگان با همراهی گشت های نظارتی شامل اداره تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و بازرسین صمت ، به صورت مستمر وضعیت بازار را رصد و کنترل نمایند تا از گران‌فروشی و تحمیل فشارهای مضاعف بر مردم جلوگیری شود.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان با اعلام اینکه اداره صمت و اتاق اصناف موظف به افزایش تعداد بازرسین جهت رصد و پایش وضعیت توزیع کالا و تنظیم و تثبیت قیمت ها شده اند، خاطرنشان کرد: اداره کل تعزیرات حکومتی نیز باید تعداد گشت های نظارتی خود را به ۵ مورد در روز افزایش دهد تا از تلاطم و بی ثباتی قیمت ها جلوگیری شود.

علی صالحی در ادامه ابراز امیدواری کرد، با برنامه ریزی های صورت گرفته التهابات بازار سیمان و مرغ نیز به زودی کنترل شود و شاهد ثبات عرضه و تقاضا در توزیع این اقلام باشیم.

وی همچنین بیان داشت: دستگاه قضایی استان هرمزگان در برخورد قاطع و بدون اغماض با گران فروشان و محتکرین مصمم است و اجازه هیچ نوع سوء استفاده‌ای را در این خصوص نخواهد داد.

عالی ترین مقام قضایی استان هرمزگان تصریح کرد: چنانچه دستگاه های متولی تنظیم بازار در راستاي خدمت رساني به مردم، علاوه بر انجام وظايف محوله در بعد نظارت نيز اهتمام لازم را داشته باشند، مطمئناً فرصت طلبانی که به احتکار کالاهاي ضروري و مايحتاج عمومي می پردازند، در تحقق نیات شوم خود ناکام خواهند ماند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با يادآوري مواد قانوني مربوط به احتکار و گران‌فروشی و مجازات های مقرر در آن، به حمايت مستمر دستگاه قضايی از تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه هاي نظارتی اشاره کرد و یادآور شد: تعزیرات حکومتی و دیگر سازمان های متولی تنظیم بازار باید از بعد نظارتی به وظايف و تکاليف قانونی خود عمل نمايند و همزمان دستگاه قضایی مجازات محتکرين، گران‌فروشان و اخلالگران در بازار عرضه مایحتاج عمومی را در دستور کار ویژه خود قرار می دهد.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار