بیشتر مخاطبان در فضای مجازی  برای صحت آنچه که در شبکه های اجتماعی منتشر می شد  برای صحت آن به رسانه های معتبر روی می آروند چرا که نیک می دانند رسانه ها به عنوان محل گرد آوری موضوعات مختلف جامعه نقش بسیار موثر وانکار ناپذیری در تولید محتوا وصحت سقم موضوعات دارند.
کد خبر: ۹۸۱۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷ 27 July 2021

تابناک ایلام مجتبی کاور ::توسعه روز افزون بستر ارتباطات سبب شده شبکه های اجتماعی  هم ظهور کنند شبکه هایی که سرعت وگردش اطلاعات در آنها بدون در نظر گرفتن صحت و سقم توسط کاربران در بستر فضای مجازی آن هم در دهکده جهانی  دست به دست می شود و می تواند گفت سرعت و گردش اطلاعات در این شبکه ها باعث سردرگمی بسیاری از مخاطبان شده است

بیشتر مخاطبان در فضای مجازی  برای صحت آنچه که در شبکه های اجتماعی منتشر می شد  برای صحت آن به رسانه های معتبر روی می آروند چرا که نیک می دانند رسانه ها به عنوان محل گرد آوری موضوعات مختلف جامعه نقش بسیار موثر وانکار ناپذیری در تولید محتوا وصحت سقم موضوعات دارند.

در کشور ما نیز وجود شبکه های اجتماعی علاوه بر فرصت چالش های فروانی نیز در حوزه های مختلف به وجود آورده است که مهترین آن  انتشار اخبار توسط افراد فاقد دانش و تخصص به علم روزنامه نگاری و خبرنگاری می توان اشاره کرد که حضور افراد سبب شده که اطلاع رسانی در کشور ما دست خوش چالش عظیم شود.

هر چند عده ای از خبرنگاران وروزنامه نگاران تلاش کرده اند با استفاده از فضای موجود تولید محتوا داشته باشند ،ولی افزایش ایجاد کانال ها و گروه ها توسط افراد بدون دانش  و سکوت متولیان  ودستگاه های نظارتی در این سالها سب شده آسب جدی به  بدنه اطلاع رسانی وارد شود.

متاسفانه  موضوعی که بعد از شبکه های اجتماعی حرفه روزنامه نگاری و اطلاع رسانی در کشور ما را با چالش مواجه کرده وخواهد کرد ؛ صدور مجوز پایگاه های خبری و نشریات  است که می توان لقب بنگاه های زود بازده بدون محتوا به آنها داد ،موضوعی که این روزها بصورت فله ای در دستور کار هئیت نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد قراردارد.

صدور مجوز بی رویه پایگاه های خبری و نشریات  بنام افراد بدون دانش به علم روزنامه نگاری ،چالشی  بدتر از شبکه های اجتماعی است .چرا عدم توانایی و تسط آگاهی افرد در حوزه رسانه، زنگ خطر و ناقوس مرگ مطبوعات ورزونامه نگاری کشور را برای سال های آتی به صدا درآورده است.

با نگاهی به محتوا  پایگاه های  خبری می توان به عدم تونایی برخی از آنها در اداره امور حرفه اطلاع رسانی پی برد  ،چرا که این افراد  با کپی پیست اخبار سایت ها وخبرگزاری های معتبر که خبرنگاران با هزاران زحمت و دانش علمی  خود تولید می کنند با سرقت ادبی در پایگاه خود منتشر می کنند

 متاسفانه درج اخبار بدون ویرایش و رعایت اصول وقواعد خبرنگاری در این پایگاه ها خود گواهی روشن  بر صدور فله ای مجوز برای متقاضیان پایگاههای خبری است. در واقع صدور بی رویه مجوز پایگاه خبری مانند پرداخت وام  بنگاه های زود بازده به افرادیست که  کننده کار نبوده ودر آخر هم بدهکار می شوند .

امید است مسئولان هئیت نظارت بر مطبوعات قدری در صور مجوز ها دقت نظر داشته باشند، چرا که برخی افراد با گرفتن مجوز از هئیت نظارت به دنبال اهداف مالی وبهره مندی از مزایای مجوز صادر شده هستند تا اطلاع رسانی وتولید محتوا برای افکار عمومی !

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار