تابناک-رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت:450 هزار بسیجی سراسر کشور در بحث‌های نظارت، مراقبت و حمایت در موضوع کرونا فعالیت دارند.
کد خبر: ۹۸۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵ 28 July 2021

حضور دکتر مسلم چشمی رئیس سازمان جامعه پزشکی کشور درشهرستان میناب و شرکت در ستاد کرونای شهرستان

به گزارش تابناک هرمزگان ، دکتر چشمی رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در جلسه ستاد کرونا که در فرمانداری ویژه شهرستان میناب برگزار گردید شرکت کردند.

دکتر مسلم چشمی در این جلسه ضمن ابلاغ سلام سردار سلامی فرمانده کل سپاه و سردار سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین و تقدیر و تشکر از زحمات خالصانه مدافعان و فعالان سلامت در این شهرستان و استان هرمزگان ، به موضوع عملکرد و تلاش های مجموعه وزارت بهداشت و در کنار آن به بیان خدمات سپاه و بسیج در موضوع کرونا پرداخت.

همچنین در این جلسه مهندس سلحشور فرماندار ویژه میناب ضمن عرض خیر مقدم خدمت مسئول و جانشین سازمان جامعه پزشکی کشور از خدمات و تلاشهای اعضای ستاد کرونا و جهادگران و مدافعان سلامت و همکاری خوب ادارات شهرستان ، بویژه بسیج و سپاه در این زمینه گفت: حضور بسیج و سپاه در کنترل ، پیشگیری و کاهش کرونا بسیار مؤثر بوده و همواره همگام و پابه پای ستاد کرونا در حال خدمت و فعالیت می باشند.

در پایان همین جلسه از تعدادی از فرماندهان حوزه های مقاومت و بخشداران و فعالان سلامت از طرف بسیج جامعه پزشکی استان هرمزگان تقدیر شدند.

دکتر رحیمی رئیس شبکه بهداشت و درمان میناب نیز در این جلسه با بیان اینکه اوضاع کرونا در هرمزگان کمتر از سیستان و بلوچستان نیست ، از مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور خواستار توجه بیشتر مسئولین نسبت به استان هرمزگان و شهرستان میناب شد.

دکتر چشمی گفت : اوایل شروع کرونا رهبری عزیز نسبت به اقدامات در برابر کرونا فرمودند در حال انجام یک رزمایشی هستیم و تازه فهمیدیم که حرف حضرت آقا چه بوده و عملیات‌های سخت تری در آینده در برابر این ویروس درپیش رو داریم.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور به طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: طرح شهید سلیمانی یکی از طرح های موفقی بود که در کل جهان الگویی شد و الان برنامه ریزی می شود تا در حدی که قابل بيان هست برای کشورهای دیگر بیان کرد. باتوجه به اینکه این ویروس هوشمند رفتار می‌کند و تغییراتی از خود نشان می‌دهد، بنابراین طرح های ابتکاری بیشتر جلب توجه می‌کند و موفق تر هست و موفق ترین کارها در رابطه با کرونا بحث های ابتکاری بوده است.
طرح شهید سلیمانی یکی از طرح های ابتکاری بوده که برنامه های آن خیلی خوب دیده شده بود و استخوان بندی و اسکلت تسخیری خیلی خوبی بودو اگر این مسافرتهاو عید و دیدنیها کنترل می‌شد ما موفق تر می توانستیم عمل کنیم.

دکتر چشمی همچنین به عملکرد بسیج جامعه پزشکی از بدو شیوع کرونا تا کنون پرداخت و گفت :
در ابتدا در زمینه ضد عفونی محیط و همینطور توزیع ماسک و موضوعاتی از این قبیل وارد کردیم و به تدریج وارد غربالگری شدیم. توانستیم کمک شایانی به غربالگری آحاد مردم کنیم و ۸۵ تا ۹۰ درصد مردم طرح هدف غربالگری شدند و به تدریج وارد طرح هدفمند شهید سلیمانی شدیم.

وی در تشریح اقدامات طرح شهید عزیز سلیمانی گفت : در این طرح ۳ تیم طراحی کردیم . تیم هایی برای نظارت بر پرو تکل ها ، تیمهایی برای مراقبت از کسانی که گرفتار و مبتلا به کرونا هستند و تیم هایی برای حمایت از کسانی که در حوزه کرونا دچار مشکلات مالی و معیشتی شده اند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به اجرای گام پنجم گفت : امروز در گام پنجم این طرح که بحث واکسیناسیون هست ، به دولت و وزارت بهداشت کمک میکنیم تا واکسیناسیون به شکل خوب و مطلوبی انجام شود. و در استان هرمزگان هم الحمدلله گام پنجم به خوبی انجام می‌شود . از جمله همین شهر میناب که اکنون در یکی از مراکز تجمیع واکسیناسیون هستیم کارها به خوبی و با نظم مطلوبی در حال اجراست .

دکتر چشمی آمار بسیجیان در کل کشور که در بحث‌های نظارت، مراقبت و حمایت در موضوع کرونا فعالیت دارند را چهارصد و پنجاه هزار نفر عنوان کرد .

دکتر چشمی همچنین اضافه کرد: در موضوع واکسیناسیون حدود نزدیک به ۶۰۰ مرکز در کل کشور با مشارکت بسیج و شبکه بهداشت و درمان شکل گرفته و نیز نزدیک ۱۴۰ مرکز تجمیع در کشور صفر تا صد بسیج جامعه پزشکی اداره می‌کند و همچنین سر جمع حدود ۳۵۰۰ نفر هم نیروی تخصصی واکسیناتور در حال حاضر به جاهایی که واکسیناسیون انجام می‌دهند کمک کرديم .

دکتر چشمی در پایان از مردم سراسر کشور خواستار شد تا همگی پروتکل ها و فاصله اجتماعی را رعایت کنند و از تجمعات و دور همی ها خودداری کنند تا ان شاءالله بزودی از شر این بیماری رهایی پیدا کنیم.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در این سفر از بخش‌های کوئید ۱۹ بیمارستان حضرت ابوالفضل علیه السلام شهرستان میناب و همچنین یکی از مراکز تجمیع واکسیناسیون بازدید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار