تابناک-استاندار هرمزگان از تنظیم و تدوین پیشنهاد تشکیل شورای عالی توسعه جزایر خبر داد و گفت: این کارگروه در صورت موافقت رئیس جمهور ، به منظور سیاست گذاری کلان در حوزه جزایر استان تشکیل خواهد شد.
کد خبر: ۹۸۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱ 02 August 2021

به گزارش تابناک هرمزگان،  نشست بررسی مشکلات سه جزیره ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک به ریاست دکتر همتی استاندار هرمزگان و با حضور دکتر احمد مرادی رییس مجمع نمایندگان استان، معاونان «سیاسی، امنیتی، اجتماعی» و «عمرانی» استانداری هرمزگان، فرماندار ابوموسی و جمعی از مدیران استانی بخش های مختلف برگزار شد.

دکتر همتی با اشاره به نتایج برگزاری این نشست، از تدوین پیشنهاد تشکیل شورای عالی جزایر طی هفته آتی خبر داد و اظهار داشت: در قالب این پیشنهاد و در صورت موافقت رئیس جمهور، این کارگروه به صورت منظم و ماهانه برای بررسی مشکلات و میزان پیشرفت پروژه ها در 14جزیره استان تشکیل و دستگاه‌های اجرایی گزارش کار خود را ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه این کارگروه به منظور سیاست گذاری کلان در حوزه جزایر استان و با حضور معاون رییس جمهور و برخی از وزرا تشکیل خواهد شد، افزود: توسعه، پشتیبانی، تحرک اقتصادی و افزایش پهنه مسکونی و گردشگری جزایر، یکی از الزامات و ضروریات است که باید در دوره جدید مورد توجه قرار بگیرد و در قالب یک سیاست گذاری خاص، برنامه توسعه جزایر در چهار سال آینده تنظیم و تدوین شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به تجربیات چهار سال اخیر در حوزه جزایر، گفت: اگر بخواهم در جزایر استان تحول جدی و پرشتاب صورت بگیرد، باید ساختار و برنامه هایی که در شورای توسعه جزایر یا کارگروه توسعه جزایر استان پیش‌بینی می شود مورد حمایت دولت قرار بگیرد تا دستگاه‌ها از قدرت و اختیارات کافی برخوردار باشند.

همتی، توسعه ظرفیت ها به منظور افزایش سرمایه‌گذاری در جزایر استان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: با حمایت از بخش تولید و گردشگری و بهره مندی از این ظرفیت خدادادی، می توان زمینه تحول در این مناطق را سرعت بخشید.

استاندار هرمزگان همچنین از طرح مشکلات مربوط به چند سرمایه گذار و ارائه راهکارهای لازم به منظور حل مشکلات این سرمایه گذاران خبر داد و افزود: بر اساس هماهنگی های انجام شده، هم اکنون چهار پرواز رفت و برگشت به صورت هفتگی در مسیر ابوموسی _ بندرعباس انجام می شود که تلاش داریم این پروازها به صورت روزانه انجام شود و از ظرفیت شناورها نیز برای جابه‌جایی بار و مسافر استفاده خواهد شد.

همتی، تقویت بخش اورژانس بیمارستان ابوموسی و همچنین حضور مستمر پزشک متخصص زنان و زایمان در جزیره را از جمله مصوبات این نشست اعلام کرد و گفت: ثبت احوال نیز باید پشتیبانی لازم را برای ثبت تولد نوزادان در ابوموسی انجام دهد.

استاندار هرمزگان گفت: دستورات لازم به منظور توسعه ظرفیت بخش برق و آب در جزایر ابوموسی ، تنب بزرگ و تنب کوچک به دستگاه های مربوطه داده شد و در جلسات بعدی، مشکلات جزایر دیگر استان نیز با حضور دستگاه های مربوطه مورد رسیدگی و پشتیبانی قرار خواهد گرفت.

برچسب ها: ابوموسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار