تابناک- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: مساجد کارکردهای بسیار زیادی دارند و از آنها می توان بعنوان نهادی مابین مردم و دولت جهت کارآفرینی استفاده کرد.
کد خبر: ۹۸۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷ 22 August 2021

هادی ابراهیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان؛ در گفت و گو با خبرنگار تابناک از بندرعباس اظهارداشت: روز مسجد یکی از ایامی است که باید آن را گرامی بداریم و بالاتر از گرامی داشت آن پرداختن به کارکردهای آن است.

وی افزود: مقام معظم رهبری(حفظه الله) روز مسجد را یک روز انقلابی قلمداد می کند و لازم است هرکس در حیطه کار خود برای این روز اقداماتی را در نظر بگیرد که موجب کمک به جامعه شود.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: مساجد از کارکردهای بسیاری برخوردار هستند؛ کارکرد سیاسی و بصیرت افزایی، فرهنگی و اجتماعی، مواسات و همدلی، جهاد و پشتیبانی همه و همه از مسجد نشات گرفته است.


وی عنوان کرد: هر جایی که کشور نیاز به یک جهش یا مقاومت داشته است از مساجد استفاده شده است و امروزه نیز برای حل کردن نارسائی های جامعه بایستی از ظرفیت مساجد بهره کافی و وافی را ببریم.

 

ابراهیمی تصریح کرد: در شرایط موجود جامعه، کشور نیاز به یک جهش در عرصه کارآفرینی و اشتغالزایی دارد و بر همین اساس می توانیم مساجد را هم برای این جهش بزرگ مسلح کنیم و از ظرفیت آن ها برای تبدیل شدن به نهادی بین مردم و دولت در جهت اشتغالزایی بهره ببریم.

 


وی با اشاره به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بر لزوم استفاده از ظرفیت مساجد در این حوزه هم تاکید کرده و ورود محلات و مساجد به عرصه کارآفرینی را راهی برای توسعه مشاغل و خرد و زود بازده معرفی کرد.

 

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ تعاون، کارآفرینی و اشتغالزایی در مساجد منجر می شود که آحاد جامعه بیشتر از این به سمت مولفه های اشتغالزایی حرکت کنند و با شناخت ظرفیت آن ها بتوانیم به سمت جهش در این حوزه حرکت کنیم.

انتهای پیام/9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار