کد خبر: ۹۹۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷ 08 September 2021

به گزارش خبرنگار تابناک، سید حسین آل عبایی در یادداشتی نوشت:هرمزگان دارای منابع زیر زمینی و رو زمینی فراوان است و بزرگترین خط ساحلی کشور را داراست و مهمترین دروازه واردات و صادرات کشور است و دارای جزایر مختلف از جمله بزرگترین جزیره خاورمیانه را در خود دارد و همچنین از موقعیت استراتژیک جغرافیایی برخوردار است و چندین مناطق آزاد تجاری و صنعتی دارد و صنایع بزرگ و مهمی در آن مستقر است و...که به این جهت هرمزگان برای کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به همین خاطر هرمزگان پایتخت اقتصادی کشور نامیده میشود.

هرمزگان گنجینه و نعمت بزرگی برای کشور عزیزمان ایران است اما بهره وری مناسب و درخوری از آن نشده است که اگر شده بود نه تنها خودش محروم نبود بلکه باعث رشد و توسعه پایدار بیشتر کشور نیز شده بود.

یکی از علل این عدم بهره وری مناسب، عدم شناخت کافی مسئول در زمان طلاییست( هر لحظه زمان طلاییست و گذشت آن قابل جبران نیست) ،از پایتخت اقتصادی کشور (هرمزگان) چه مقام بلند پایه ای منصوب گشته است؟

یکی دیگر از علل عدم بهره وری مناسب، انتصاب مسئولی می‌باشد که باز هم در زمان طلایی نتواند اعتماد و همیاری اقشار مختلف مردم را با خود همراه داشته باشد و در خوشبینانه ترین حالت با بهترین عملکرد ،بتواند با گذشت زمان آن را کسب نماید که این نیز یعنی از دست دادن زمان که قابل جبران نیست.

هرمزگانی های بسیاری در خارج از کشور مخصوصاً کشور های حوزه خلیج تا ابد فارس هستند که دارای ظرفیت های اقتصادی کلانی می‌باشند و قلبشان برای کشورشان می‌تپد و با وجود محدودیت ها همواره سعی در ادای دین نسبت به وطن خود داشته و دارند که میتوان با بکارگیری کارگروه یا مشاوری از هرمزگان در این زمینه از طرف دولت از ظرفیت آنها بهره وری مناسبی داشت.

پس استفاده از نیروهای هرمزگان، این پایتخت اقتصادی، برای کشور ضروریست. چه در مدیریت کلان کشور که با شناخت کافی در زمان طلایی می‌توانند مدیریتی بهره ور داشته باشند و چه در مدیریت محلی مانند استانداری و مدیریت مناطق آزاد تجاری و صنعتی و...که باز هم در زمان طلایی، اعتماد و همیاری اقشار مختلف مردم را دارند که باعث هم افزایی و در نتیجه به بهره وری بیشتر منجر خواهد شد.

از نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی میخواهیم یکصدا،همدل و مجدانه این خواسته بحق استفاده از نیروهای متخصص، توانمند و مردمی و پاکدست هرمزگان این پایتخت اقتصادی کشور را در جایگاه های مدیریت کلان کشور و مدیریت محلی مانند استانداری و مناطق آزاد تجاری و صنعتی و...از دولت محترم بخواهند تا با انجام این مهم، شاهد همیاری و هم افزایی حداکثری در استان و همچنین مدیریتی بهره ور در کشور باشیم!!...همچنان که به نظر میرسد این مسأله آثار مثبت اقتصادی و سیاسی و حتی امنیتی مهمی برای کشور دارد.
در پایان ایا در این برهه حساس که دولت در صدور احکام استاندارها است وقت ان نرسید مجمع نمایندگان استان هرمزگان بر سر یک گزینه بومی فساد ستیز،عدالت محور توانمند متعهد متخصص انقلابی با تجربه که محور وحدت باشد همگرایی داشته باشند
زمان ازمون و خطا گذشته باید سکانداری استانداری هرمزگان را به یک هرمزگانی کارکشته با تجربه و مردمی که مورد اقبال عمومی مردم است سپرد،هرمزگان امروز بیشتر از گذشته بر سر منافع اس نیاز به اتحاد،همدلی و همگرایی دارد
منتظر پاسخ نمایندگان مجلس و دولت مردمی آیت الله رئیسی هستیم!!!...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار