تابناک- در مراسمی با حضور ویدیو کنفرانسی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تعاونی های برتر هرمزگان تجلیل شد و استان هرمزگان توانست با کسب 4 رتبه برتر ملی رتبه اول کشوری را کسب کند.
کد خبر: ۹۹۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳ 08 September 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس؛ دکتر هادی ابراهیمی مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در شانزدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان هرمزگان که همزمان با سراسر کشور و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با دکتر حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته تعاون و قدردانی از تلاش‌های تعاونگران استان هرمزگان، اظهار داشت: در استان هرمزگان 3 هزار تعاونی فعال وجود دارد که در 14 رشته مختلف از تعاونی های مصرف تا تولیدی فعالیت می کنند.

وی افزود: تعاونی های هرمزگان حدود یک میلیون و 400 هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است و از خدمات آن ها بهره مند می شوند و همچنین تعاونی های استان برای 80 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده اند که بخش قابل توجهی از اشتغال استان را شامل می شود.

ابراهیمی بیان کرد: از سال 96 تاکنون 507 تعاونی جدید در استان هرمزگان تشکیل شده است که این تعاونی ها 5 هزار فرصت شغلی جدید در جامعه هرمزگان احصا و ایجاد کرده اند.

وی تاکید کرد: امسال جشنواره تعاونی های برتر به شکل ویژه ای برگزار شده است و تمام مراحل آن به مانند المپیادهای بین المللی و علمی به صورت سامانه ای اجرا شده است.

ابراهیمی تصریح کرد: حداقل امتیاز برای کسب عنوان تعاونی برتر استانی 310 امتیاز، حداقل امتیاز برای کسب عنوان تعاونی شایسته تقدیر استانی 250 امتیاز، حداقل امتیاز برای کسب عنوان تعاونی برتر ملی 355 امتیاز و حداقل امتیاز برای کسب عنوان تعاونی برتر شایسته تقدیر ملی 350 امتیاز است.

مدیرکل، تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خاطر نشان کرد: استان هرمزگان با 4 تعاونی برتر ملی حدود یک پنجم تعاونی های برتر کشور را کسب کرد و از این حیث در رتبه اول قرار گرفت.

ابراهیمی تاکید کرد: شرکت تعاونی مروارید شکیل قشم به مدیریت خالد نژاد باسعیدو، شرکت تعاونی مصرف کارکنان گمرک قشم به مدیریت علیرضا سردره، شرکت تعاونی گل بار رنگین طبل قشم به مدیریت عبدالستار امینی زاده، شرکت تعاونی نیک داران کیمیا هرمزگان به مدیریت عبدالحمید حزنی توانسته اند به عنوان تعاون برتر ملی انتخاب شوند.

وی بیان کرد: شرکت تعاونی جانبازان و ایثارگران میثاق سپهر خلیج فارس به مدیریت محمد آذور نیز توانسته است عنوان تعاونی شایسته تقدیر ملی را به خود اختصاص دهد

همتی  استاندار هرمزگان نیز با بیان اینکه بخش تعاون می‌تواند، عدالت را در جامعه گسترش دهد و این امر در قانون اساسی کشورمان نیز مورد تاکید قرار گرفته است، تصریح کرد: رویکرد توسعه تعاونی ها، پشتیبانی و حمایت از آنها باید دائما در دستور کار دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی گفت: در هفته تعاون سال جاری، از میان 21 تعاونی برتر در کشور، چهار تعاونی برتر کشور از استان هرمزگان انتخاب شد و یک تعاونی هرمزگان نیز شایسته تقدیر شناخته شد که استان هرمزگان توانست جایگاه نخست کشور به لحاظ تعاونی های فعال و برتر در سطح کشور را کسب کند و از هر شهرستان در استان نیز یک تعاونی برتر مورد تجلیل قرار گرفت.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: جوانان جویای کار در رشته‌های مختلف اگر با همکاری یکدیگر تعاونی هایی را تشکیل دهند، از آنها به صورت ویژه حمایت خواهیم کرد و در بخش های کشاورزی، شیلاتی، گلخانه‌ای، خدمات، گردشگری و دیگر زمینه‌ها، می‌توانند در قالب تعاونی کارهای بزرگی انجام و برای خود و دیگران اشتغال ایجاد کنند و دولت نیز به صورت ویژه از آنها پشتیبانی و حمایت خواهد کرد.

همتی اظهار داشت: جوانان جویای کار در استان می‌توانند از تعاونی های برتر هرمزگان الگو بگیرند و گام‌های جدید و تحول بخشی با راه‌اندازی تعاونی های جدید، بردارند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه اینترنتی ثبت نام افراد بیکار و جویای اشتغال توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان، اضافه کرد: سامانه ای طراحی شده است که همه افراد جویای کار در استان هرمزگان می‌توانند در آن ثبت نام کنند و از این طریق تعداد دقیق افراد متقاضی و جویای شغل و کار، رشته تحصیلی و محل زندگی این افراد، مشخص خواهد شد.

استاندار هرمزگان بیان داشت: این سامانه مبنای کار ما برای شناسایی تعداد دقیق افراد بیکار در هرمزگان، رشته‌های تحصیلی و علاقه‌مندی آنها خواهد بود و از همه جوانان و افراد جویای کار در هرمزگان می‌خواهیم در این سامانه ثبت نام کنند تا با برنامه‌ریزی جامع دغدغه این افراد برای اشتغال رفع شود.

همتی عنوان کرد: با توجه به فعالیت‌های جدید که در استان هرمزگان در دست اقدام است، به تناسب نیاز بخش های مختلف، نیروهای جویای کار، ساماندهی و تحت آموزش و ارتقای مهارت قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: با ورود جدی دانشگاه‌ها، مراکز فنی و حرفه‌ای و علمی و کاربردی در این زمینه، باید نیروهای جوان جویای کار، با آموزش های مهارت افزایی و فنی و حرفه‌ای، در بنگاه‌های اقتصادی جذب شوند.

استاندار هرمزگان افزود: بر این اساس، برنامه‌ریزی در راستای ساماندهی نیروی انسانی جویای کار در استان هرمزگان، با استفاده از آمار ثبت نام کنندگان در سامانه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان، صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار