تابناک-تاکنون «صادق خلیلیان» وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم به عنوان استاندار خوزستان، «حسین مدرس خیابانی» سرپرست سابق وزارت صمت به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان و «محمد هادی ایمانیه» رییس پیشین دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان استاندار فارس انتخاب شدند تا اولین تغییرات در بین استانداران لقب بگیرند.
کد خبر: ۹۹۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹ 09 September 2021

به نقل از سرویس سیاسی تابناک-پس از استقرار «احمد وحیدی» وزیر کشور دولت مردمی و قوی به ریاست سید «ابراهیم رئیسی» کار بررسی گزینه‌های استانداری و معرفی استانداران وارد فاز جدی تری شد، تا آنجا که طی روز‌های اخیر، استانداران خوزستان و سیستان و بلوچستان که پیشتر مقرر شده بود تحت عنوان استانداری ویژه فعالیت کنند، معرفی شدند و استاندار فارس که خبر‌هایی درباره گزینه وزارت بهداشت بودن او پیشتر منتشر شده بود نیز در جلسه هیات دولت انتخاب و معرفی شدند.

به گزارش «تابناک»؛ بر اساس این گزاش، تاکنون «صادق خلیلیان» وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم به عنوان استاندار خوزستان، «حسین مدرس خیابانی» سرپرست سابق وزارت صمت به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان و «محمد هادی ایمانیه» رییس پیشین دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان استاندار فارس انتخاب شدند تا اولین تغییرات در بین استانداران لقب بگیرند.

 

سید ابراهیم رئیسی قبل و بعد از انتخابات، همواره بر توجه ویژه بر استان‌های مناطق محروم کشور به ویژه سیستان و بلوچستان و خوزستان تاکید کرده و از این روی مقرر شده بود که استاندار‌های این دو استان به عنوان استاندار‌های ویژه انتخاب شده و هر از گاهی در صورت نیاز در جلسات هیات وزیران نیز شرکت کنند تا بتوانند تسریع بیشتر در رفع محرومیت‌های این دو استان بدهند.

«احمد وحیدی» وزیر کشور نیز روز گذشته به خوزستان سفر کرد تا نسبت به معرفی اولین استاندار انتخاب شده در دولت آیت الله رئیسی اقدام کرده و وضعیت این استان را بررسی کند. او در حاشیه این سفر پیرامون زمان انتخاب و معرفی استانداران دولت قوی و مردمی گفته که «انتخاب استانداران به مرور و بنا به ضرورت انجام خواهد شد.»

به تازگی لیستی به نام گزینه‌های استانداری ۳۱ استان کشور منتشر شده که طی آن برای هر استان سه گزینه نهایی در نظر گرفته شده تا انتخاب از بین این افراد صورت بگیرد. گفته می‌شود که انتخاب استانداران قم، تهران و خراسان رضوی در اولویت بعدی دولت خواهند بود و احتمالا در جلسه آتی دولت در خصوص این سه استان بعد از خوزستان، سیستان و بلوچستان و فارس تصمیم گیری خواهد شد.

 

گزینه‌های استانداری 31 استان کشور مشخص شدند + اسامی/ انتخاب استانداران خوزستان، فارس و سیستان وبلوچستان/ معرفی استانداران خراسان رضوی، قم و تهران در هفته آتی

رئیسی تاکنون دو سفر سرزده و از پیش تعیین نشده به استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان صورت داده و از نزدیک در جریان مشکلات مردم و نارسایی ها قرار گرفته است. او در این سفرهای سرزده پس از حضور در جمع مردم به منظور بررسی دقیق نارسایی ها و حل مشکلات، جلسات اداری را با حضور مسئولان بلندپایه استان برگزار کرده است.

انتظار می رود از هفته آینده همزمان با انتخاب مسئولان جدید در وزارتخانه، کار انتخاب و معرفی استانداران ۳۱ استان کشور با سرعت بیشتری صورت پذیرد و دولت شکل تشکل یافته تری ناشی از حضور نیروهای خود در سراسر کشور پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار