تابناک-نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با حضور در مجتمع آفرینش_مرکز تخصصی علوم_ از بخش‌های مختلف مجتمع شامل استودیو کارگاه‌های بر خط، اکوسیستم دریایی و جانوری، بخش سنگ‌ها، صدف‌ها و کانی‌ها، بخش فیزیک، انیمیشن، رباتیک، آسمان‌نما و رصد‌خانه دیدن کرد.
کد خبر: ۹۹۲۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶ 09 September 2021
به گزارش تابناک هرمزگان،حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان به همراه هیاتی از مجتمع آفرینش بندرعباس بازدید کرد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده گفت: امروز با بازدیدی که از مجتمع آفرینش کانون داشتیم دریچه و فضایی نو به روی ما باز شد.
عبادی‌زاده افزود: این نگاه نو نسبت به فعالیت‌های کانون پرورش فکری در ادامه حمایت ما از فعالیت‌های این نهاد فرهنگی تاثیرگذار خواهد بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان ضمن قدردانی از تلاش‌های مربیان گفت: از این بازدید ارزشمند غافلگیر شدم. ظرفیت‌های بالای کانون پرورش فکری در نظام آموزش کودکان و نوجوانان را تنها در سطح دانشگاه های معتبر می‌توان دید. 
عبادی زاده ضمن اشاره به اهمیت  شناساندن ظرفیت کانون به عموم مردم و مسئولان تصمیم‌گیر 
از صدا و سیما و خبرگزاری‌ها دعوت کرد تا ظرفیت کانون که مشابه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی است را معرفی کنند. 
امام جمعه بندرعباس اظهار داشت: حرکت کانون در جهت پرورش کودکان و نوجوانان عظیم است و فضای فرح بخش این نهاد تاثیرگذار فرهنگی نیاز همه‌ی کودکان و نوجوانان هرمزگانی است. 
عبادی‌زاده ضمن تاکید بر عدالت فرهنگی گفت: زمینه حضور فعالیت‌های کانون در شهرستان‌های فاقد مرکز فراهم خواهد شد؛ تا هیچ کودکی محروم از این نعمت نباشد. 
نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر نقش مربیان گفت: قطعا مربیان فاخر تاثیر شگرفی بر پرورش کودکان و نوجوانان دارند و می‌بایست گستره کانون در شهرها و روستاهای استان با استفاده از ظرفیت‌های مساجد و مدارس بیشتر شود. 
در این بازدید پروین پشتکوهی مدیرکل کانون هرمزگان ضمن ارایه توضیحاتی پیرامون ماموریت کانون اظهار داشت: ماموریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حقیقت تربیت و پرورش انسان‌های فرهیخته است. 
وی با اشاره به شعار آینده را باید ساخت و زندگی کردن تمرین می‌خواهدگفت: ما برای این‌که واقعا آینده را بسازیم یک سری ابزار را به کار می‌گیریم. 
پشتکوهی در ادامه افزود: مراکز ثابت فرهنگی هنری، کتابخانه پستی برای ارسال کتاب به کودکان روستا، واحد سیار برای ارائه خدمات به کودکان مناطق دور افتاده که کتابخانه ندارند و کانون زبان که در آن آموزش ۸ زبان زنده دنیا آموزش داده می‌شود؛ بخشی از فعالیت‌های کانون برای مخاطبان است.
پشتکوهی با اشاره به اینکه امسال بیشتر از  ۳هزار زبان آموز از کانون منتفع شده‌اند گفت: چاپ کتاب، فیلم‌ و انیمیشن و نمایش از دیگر فعالیت‌های کانون است.
وی در ادامه گفت: همچنین تریلی سیار کانون برای شادی کودکان مناطق دور افتاده و آسیب دیده از بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله فعالیت جذابی اجرا می‌کند.
وی مهمترین عامل موفقیت فعالیت‌های کانون را وجود مربیانی دانست که کودکان و نوجوانان را پرورش می‌دهند.
پشتکوهی افزود: مربیان کانون در سال بالغ بر ۱۰۰ ساعت آموزش می‌بینند و محتوهای زیاد و مفیدی تولید می‌کنند و شیوه گفتمان و بحث و گفت‌وگو و آموزش به کودکان می‌آموزند.
مدیرکل کانون هرمزگان اظهار داشت: با شیوع ویروس منحوس کرونا کانون سریع کارش را در فضای مجازی شروع کرده و با راه‌اندازی اتاق‌های مجازی هم در کانون پرورش فکری و هم کانون زبان مسیر  رشد و پرورش کودکان و نوجوانان را ادامه داد.
وی با اشاره به فرصت ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: یکی از مشکلات ما این بود که در بعضی مناطق حضور فیزیکی نداشتیم و اما حال در فضای مجازی می‌توانیم شاهد اعضایی از مناطق دوردست استان باشیم که قبلا امکان حضور در فعالیت‌ها برایشان ممکن نبود.
 پشتکوهی در ادامه گفت: خواهان آن هستیم که چتر گسترده کانون بر سر تمام کودکان و نوجوانان استان باشد و اعتقاد داریم حق همه‌ی بچه‌هاست که از فعالیت‌های مناسب و لازم کانون پرورش فکری استفاده کنند.
وی با اشاره به این‌که کانون پرورش فکری در حقیقت مکمل آموزش و پرورش است گفت:  با توجه به فعالیت های غیر رسمی و فعالیت‌های انتخابی کانون خود بچه‌ها انتخاب می‌کنند که در چه فعالیتی حاضر شوند.
وی افزود: در تابستان امسال  ما ۸۸ کارگاه مجازی در کانون پرروش فکری و ۲۰۰ کلاس در کانون زبان داشتیم و خوشحالیم که توانستیم با برگزاری این کلاس‌ها بچه ها را به آینده امیدوار کنیم.
مدیرکل کانون افزود: آموزش از نظر ما تعطیل‌بردار نیست چه کرونا باشد و چه نباشد بچه‌ها باید آموزش ببیند چرا؟ چون بچه‌ها آینده سازان جمهوری اسلامی ایران هستند و ماموریت کانون در نظام مقدس جمهوری اسلامی پرورش این بچه‌هاست تا برای آینده‌ای بهتر تربیت شوند.
وی همچنین از فعالیت‌های کانون ویژه نوجوانان خبر داد و افزود: فعالیت حال خوش زندگی کانون متناسب امروز است که نوجوانان در خانه هستند، فضا مجازی شده و روزهای سختی را می‌گذرانند.
پشتکوهی در ادامه افزود: فعالیت حال خوش مهارت‌هایی را  همچون مثبت‌اندیشی، خودباروی، اعتماد به نفس، مهارت معنویت و شاد زیستن را به اعضا آموزش می‌دهد.
وی با اشاره به انجمن‌های تخصصی ویژه نوجوانان اظهار داشت: انجمن شعر، داستان، قصه‌گویی، عکاسی نمایش، طنز و سرود با دعوت از اساتید برجسته سعی در غنی کردن اوقات فراغت مخاطبان دارد.
مدیرکل کانون در ادامه افزود: کانون یکی از مهم‌ترین، متخصص‌ترین و امن‌ترین مکان‌ها برای کودکان در مقابل فضای سخت دنیای مجازی است تا آنان را در برابر یک جنگ نابرابر ایمن سازد.
وی با اظهار تاسف گفت: افسون که نمی‌توانیم تمام بچه‌های استان را پوشش بدهیم زیرا ۱۹ مرکز ثابت، سیار و کتابخانه پستی جواب‌گوی کودکان و نوجوانان عزیز که دنبال پرورش خودشان هستند؛نمی‌باشد. 
پشتکوهی در این رابطه افزود: کانون باید شرایطی داشته باشه که بتواند تمام استان را پوشش بدهد اما جای ما در خیلی مناطق مثل بشاگرد، پارسیان خیلی خالی است و اگر ما ورود نکنیم چه بسا هستند کسانی که آماده اند تا ورود کنند و آن‌گونه که باید نشود؛ می‌شود.
 
گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با حضور در مجتمع آفرینش_مرکز تخصصی علوم_ از بخش‌های مختلف مجتمع شامل استدیو کارگاه‌های بر خط، اکوسیستم دریایی و جانوری، بخش سنگ‌ها، صدف‌ها و کانی‌ها، بخش فیزیک، انیمیشن، رباتیک، آسمان‌نما و رصد‌خانه دیدن کرد.
کلمات کلیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار