تابناک-استاندار هرمزگان گفت: مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، حکم قانون را دارد و عدم اجرای آن به معنای ترک فعل و تخلف است.
کد خبر: ۹۹۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶ 12 September 2021

به گزارش تابناک از هرمزگان فریدون همتی صبح امروز (۲۱ شهریورماه) در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان با اشاره به پیگیری تامین برق مورد نیاز واحدهای صنعتی بزرگ استان، عنوان کرد: در فصل تابستان، قطعی های برق زیادی برای این واحدها اعمال شد، تا برق خانگی به شکل مناسب تامین شود که با توجه به بهتر شدن شرایط آب و هوایی در نیمه دوم سال، باید هم سهمیه برق شش ماه دوم سال و هم کسری شش ماه نخست این واحدها، تامین شود تا بتوانند تولید کامل را طبق برنامه‌ریزی محقق کنند.

وی ادامه داد: همکاری شرکت برق استان و برنامه‌ریزی مناسب توسط واحدهای صنعتی بزرگ به خصوص شرکت‌های تولید فولاد در استان برای این کار ضروری است.

استاندار هرمزگان خواستار اجرای طرح جامع تولید انرژی برق برای صنایع غرب بندرعباس شد و افزود: شرکت توسعه زیرساخت که با سهامداری صنایع غرب بندرعباس تشکیل شده، با کمک واحدهای تولید فولاد در استان باید در این راستا اقدام و در زمینه احداث نیروگاه‌های جدید تولید برق و همچنین ایجاد واحد بخار در نیروگاه سیکل‌ترکیبی ایسین، سرمایه‌گذاری کند تا برق مورد نیاز واحدهای صنعتی غرب بندرعباس، به صورت پایدار تامین شود.

همتی با اشاره به مسائل دو کارخانه تولید روی با ۷۰۰ نفر اشتغال در شهرستان‌های بندرعباس و قشم، تصریح کرد: این دو کارخانه به دلیل کمبود مواد اولیه که باید از معدن انگوران زنجان تامین ‌شود، دچار مشکل شده‌اند و همچنین برای تامین مواد اولیه متحمل هزینه حمل و نقل بسیاری می‌شوند که پیگیری‌های گسترده‌ای از طریق سازمان ایمیدرو برای رفع مشکلات این دو واحد انجام داده‌ایم تا سهمیه مواد اولیه این دو واحد تامین شود.

وی به بررسی مسائل و مشکلات منطقه آزاد قشم در زمینه پرورش متمرکز میگو اشاره کرد و گفت: مقرر شد برای رفع مشکلات این سازمان با شیلات و سازمان نظام مهندسی، موضوع در جلسه‌ای به طور دقیق کارشناسی و نتیجه ابلاغ شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، حکم قانون را دارد و عدم اجرای آن به معنای ترک فعل و تخلف است، خاطرنشان کرد: روند اجرای تمامی مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان،  توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان پایش می‌شود و مصوبات مربوط به دستگاه‌های اجرایی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و بانک‌ها، که اجرایی نشده‌اند، به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه آنها و همچنین به تخلفات و دادگستری اعلام می‌شود که تعداد این مصوبات اجرایی نشده کم است اما موضوعات مهمی محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار