مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان خبر داد:
تابناک-علامه مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان از احداث نیروگاه و سایت پسماند صنعتی در راستای ایجاد زیرساخت های لازم برای تامین نیازهای سرمایه گذارن در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۳۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸ 12 September 2021

 

به گزارش تابناک هرمزگان،مشروح گفتگوی را به نقل از بازار با هم می خوانیم:

 

 از آنجایی که نام منطقه آزاد شما به عنوان ارائه دهنده خدمات به شرکت ها و کارخانه‌ های انرژی‌بر هست، به طبع در شرایط امروز که بحث نیروگاه و برق اهمت پیدا کرده و لازم است به عنوان یک زیر ساخت درجه یک به آن پرداخته شود، لطفا بیشتر در مورد نیروگاه منطقه ویژه پارسیان توضیح بدید که از چه زمانی می تواند برق مورد نیاز منطقه را تامین کند؟

 

بحث موافق اصولی نیروگاه برای اولین بار اینجا مطرح شد که موافقت اصولی‌آن صادر شده است. ببینید دو موضوع برای ما خیلی مهم است یکی برق و دیگری آب است هر دوی اینها امسال شروع کرده‌اند و هم اکنون هم در حال کارکردن هستند، موافقت اصولی نیروگاه هم از وزارت نیرو اخذ و به ما ابلاغ شده است و انشاالله به دنبال تامین اعتبارمان برای آغاز این پروژه عظیم هستیم.من قول میدهم که تا پایان سال انشاالله نیروگاه شروع به کارکردن بکند.

ما برای تامین برق سرمایه‌گذارانمان هیچ مشکل و نگرانی نداریم و واقعا برای تمامی سرمایه‌گذارانمان برق دوران ساخت و بهره برداری شان را تامین می کنیم

 

در حال حاضر هم این کار را کرده‌ایم یعنی همه‌ی سرمایه گزاران ما که تقاضای برق دارند، برقشان را تامین کردیم مشکلاتی هم داشتیم ولی این مشکلات را به شرکت ها منتقل نکردیم زیرا ما اعتقاد داریم که تمام دغدغه های یک سرمایه‌گذار روی موضوع تولید باشد و دغدغه های جانبی نداشته باشد.

 

زیرا انصافا سازمان ایمیدرو حمایت های لازم را می کند هیچ گونه تقاضایی نبوده که سازمان پاسخ منفی دهد. سازمان و مسئولین محلی در هر حوزه ‌ای بوده کمکمان کردند و همچنین نماینده محترم کنارمان بوده، همه دست به دست هم داده‌اند که بالاخره این منطقه آباد شود.

 

خوراک نیروگاه چه خواهد بود؟

 

خوراک این نیروگاه گاز است که مجوز لازم هم گرفته شده و هیچ نگرانی ندارد

 

معمولا اشتغال یک سری حواشی هم در کنارش دارد برای مثال تامین مسکن شاغلین در آن منطقه، تامین زیر ساخت هایی مانند مدرسه و مراکز بهداشتی وغیره ،آیا این ملاحظات در منطقه ویژه پارسیان انجام شده؟

 

چون من هم تجربه شورای شهری و شهرداری دارم و هم در شهری بودم که در کنارمان پالایشگاه بوده یعنی صنعت بود. از روزی که من این کار را شروع کردم یکی از دغدغه هایم این بوده که ما باید به نسبت اینکه سرمایه گذار جذب میکنیم زیر ساخت های شهری را هم آماده کنیم ،با دوستان،مسئولان شهری، شهردار و شورای شهر وارد مذاکرات و گفتگوهایی شدیم که آنها هم بیایند در کنار ما و زیرساخت هایشان را و هدف گذاری شان این باشد که بر اساس جمعیتی که پارسیان جذب می کند پیش بینی بکنند و قطعا خود ماهم می دانیم شاید بودجه خود شهر پارسیان نتواند آن زیر ساخت هایی که قرار است دولت در آنجا صنایع مستقر کند، ایجاد بکند.

 

ما در حال تلاش هستیم که یک سری بودجه ها برای آن منطقه بگیریم، مانند همین الان که یکی از بحث های ما بحث پسماند است موافقت سایت پسماند را از ایمیدرو گرفته ایم که با شهرداری پارسیان وارد مذاکره شویم که هم پیش بینی شهر پارسیان و هم منطقه ویژه را بکنیم و یک سایت پسماند صنعتی و به روز آوری آنجا احداث شود، این مسئله هم یکی از کارهایی بود که الان نمیخواستیم مطرح کنیم.

 

انشاالله بالاخره بتوانیم در کنار مردم پارسیان که مردمی بسیار خونگرم و خوبی هستند که ما از همینجا از آنها تشکر می کنیم که کمک و حمایت کردند و امنیت آنجا را برای سرمایه گذاران برقرار کردند تا بتوانند با خیال آسوده کارهایشان را انجام دهند، قطعا هم ما به فکر زیر ساخت های پارسیان هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار