تابناک- ناوگروه 75 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز با حضور فرمانده کل ارتش در بندرعباس مورد استقبال قرار گرفت.
کد خبر: ۹۹۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵ 12 September 2021

به گزارش تابناک هرمزگان، ناوگروه 75 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز با حضور فرمانده کل ارتش در بندرعباس مورد استقبال قرار گرفت.

دکتر فریدون همتی امروز یکشنبه در حاشیه آیین استقبال از ناوگروه هفتاد و پنجم نیروی دریایی ارتش، اظهار کرد: انجام این مأموریت استراتژیک و بزرگ، بار دیگر به همه جهانیان نشان داد که نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی همانند سایر قوای مسلح و نظامی، با صلابت و اقتدار برای دفاع و حراست از مرزهای جغرافیایی و عقیدتی در میدان حضور دارند.

وی افزود: منویات داهیانه رهبر معظم انقلاب در خصوص انجام ماموریت دریایی در حوزه اقیانوس اطلس، در وهله نخست نشان از اعتماد معظم له به این نیروی جان بر کف و توانمندی آنان داشت که با حضور مقتدرانه ناوگروه هفتاد و پنجم در دریاهای آزاد و پیمایش بیش از 44هزارکیلومتر مسیر دریایی، این فرمایش رهبری معظم تحقق پیدا کرد.

استاندار هرمزگان گفت: امکانات دفاعی پیشرفته و نیروهای توانمند مسلح ایران می تواند متضمن امنیت منطقه و به‌ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس باشد و با وجود چنین نیروی قدرتمندی، نیازی به حضور نیروهای نظامی بیگانه در منطقه نیست.

دکتر همتی با اشاره به نقش پررنگ و محوری جمهوری اسلامی ایران در تعیین معادلات جهانی، تصریح کرد: از یک سو با توجه به موقعیت جمهوری اسلامی و از سوی دیگر ایدئولوژی‌های حاکم بر نظام اسلامی باعث شده کشور ما همواره در معرض تهدید باشد اما طی این سال ها و با پیشرفت‌های چشم‌گیر دفاعی و امنیتی در حوزه نیروی دریایی، زمینی و هوایی، باعث شده دشمنان انقلاب اسلامی از مواضع سخت و جنگ طلبانه خود عقب نشینی کنند و تنها به تهدیدهای پوشالی اکتفا کنند.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: تمام قوای مسلح، ضمن حفظ هوشیاری و تلاش برای برقراری صلح و آرامش در منطقه، برای دفاع از امنیت و آرامش مردم انقلابی ایران با آمادگی کامل در صحنه حضور دارند و تنها منتظر یک اشاره از رهبرانقلاب هستند.

وی همچنین از تلاش ها و مجاهدت های ناوگروه هفتاد و پنجم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و گفت: در سایه ایثار و جانفشانی این نیروهای فداکار، تأمین امنیت مرزهای آبی کشور همچنان پایدار و برقرار است.

ناوگروه هفتاد و پنجم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ۱۲ اردیبشهت ماه با هدف ارتقای اقتدار دریایی، تامین امنیت خطوط دریانوردی و تقویت دیپلماسی دریایی راهی ماموریت دریانوردی در اقیانوس هند، اطلس جنوبی و شمالی شد و با اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی حامل پیام صلح و دوستی ملت بزرگ ایران بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار