تابناک-استاندار هرمزگان گفت: ۲۱طرح آبرسانی در ۱۰ شهرستان و ۵۰۰ روستا با اعتباری نزدیک به ۴۰۶ میلیارد تومان در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۹۳۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷ 12 September 2021

به گزارش تابناک از هرمزگان، دکتر فریدون همتی شامگاه امروز یکشنبه پس از نشست شورای حفاظت از منابع آب استان، با اشاره به مصوبه اخیر این شورا در خصوص اختصاص آب برای کشت محصول در 50درصد از اراضی دشت شمالی میناب، اظهار کرد: با توجه به بارندگی های اخیر، مصوبه قبلی اصلاح و مقرر شد آب مورد نیاز برای زیر کشت بردن 100درصد این اراضی در فصل پاییز و بر اساس الگوی کشت اعلامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی تخصیص پیدا کند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه 21طرح آبرسانی در حال اجرا است، افزود: این طرح ها در ۱۰ شهرستان و ۵۰۰ روستا با اعتباری نزدیک به ۴۰۶ میلیارد تومان در حال اجرا و اقدام است.

وی افزود: آبرسانی به روستاهای غرب جاسک و سیریک، اجرای خط انتقال از تصفیه خانه به شهر میناب، رویدر، بستک - جناح، پارسیان و روستاهای قشم مهمترین پروژه های در حال اجرا هستند.

دکتر همتی گفت: قرارداد خرید تضمینی 14هزارمترمکعب، برای تقویت ظرفیت آبرسانی به روستاهای قشم منعقد شده و تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی عنوان کرد: هشت پروژه آب شیرین‌کن با سرمایه گذاری 500میلیارد تومانی بخش خصوصی برای شیرین سازی آب و انتقال آن به شهرها و روستاها به ظرفیت 22هزار و 600 مترمکعب در حال انجام است.

استاندار هرمزگان از مراحل نهایی عملیات اجرایی دو طرح فاضلاب در استان نیز خبر داد و گفت: دو طرح فاضلاب در بندرعباس و میناب با اعتبار 110 میلیارد تومان در حال اجراست که پروژه میناب با ظرفیت تصفیه روزانه بیش از 15هزار مترمکعب فاضلاب، در مراحل پایانی خود قرار دارد.

دکتر همتی همچنین از واگذاری مأموریت جدید به شرکت تأمین و توسعه زیرساخت خلیج فارس نیز خبر داد و گفت: شرکت توسعه زیرساخت علاوه بر اینکه مأموریت ساماندهی فاضلاب بندرعباس را بر عهده دارد، مقرر شد به منظور کاهش فشار مصرف برق به نیروگاه های استان، نسبت به مطالعه میزان برق مورد نیاز فعلی و همچنین افق پنج ساله منطقه ویژه خلیج فارس و صنایع غرب بندرعباس اقدام کند.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه تولید 10میلیون تن فولاد در استان و سرمایه گذاری های جدیدی که قرار است در منطقه غرب بندرعباس شکل بگیرد، ضرورت راه اندازی نیروگاه های جدید برق در استان به شدت احساس می شود که در نخستین گام به دنبال راه اندازی واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ایسین با ظرفیت 400 مگاوات و واگذاری آن به شرکت تأمین و توسعه زیرساخت هستیم.

دکتر همتی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ای که برای شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس پیش بینی شده است، این شرکت باید در آینده پاسخگوی همه نیازهای سرمایه گذاران در منطقه غرب بندرعباس باشد و زیرساخت های لازم را برای آنان فراهم کند.

استاندار هرمزگان از اعطای مجوز به یک واحد فولادی در استان نیز خبر داد و افزود: یک واحد فولادی دیگر به ظرفیت 3.2میلیون تن که قرار بود در استان دیگری اقدام به سرمایه گذاری کند، با مشوق های اعطایی و رایزنی های صورت گرفته، در حال دریافت مجوزها برای انتقال به منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس است که متناسب با این توسعه، آب و برق مورد نیاز این واحدها باید تأمین شود که نیازمند برنامه ریزی جامع از سوی شرکت تأمین و توسعه زیرساخت خلیج فارس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار