امام جمعه کیش:
تابناک-حجت‌الاسلام احمد حسن زاده در نماز جمعه این هفته این جزیره گفت: شایسته است رئیس جمهور و تیم اقتصادی وی به سرعت تکلیف مناطق آزاد را با تعیین دبیر شورای مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی روشن کنند.
کد خبر: ۹۹۴۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰ 17 September 2021

جایگاه دبیر شورای عالی مناطق آزاد باید تقویت شود

به گزارش تابناک از کیش، حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده اظهار داشت: با توجه به تنزل جایگاه دبیر شورای مناطق آزاد، انتظار می‌رود رئیس جمهوری با استفاده از اختیارات خود ابتدا جایگاه این مسند را افزایش دهد تا دبیر این مناطق بتواند با اختیار بیشتری در راستای رفع مشکلات گام بردارد.

 

امام جمعه کیش با تشریح اینکه هم اکنون دبیر شورای عالی مناطق ازاد زیر نظر وزیر اقتصاد فعالیت می‌کند، ولی قبلا به عنوان معاون رئیس جمهور شناخته می‌شد، گفت: اعتقاد به مبانی اصول اسلامی در همه حوزه ها، فساد ستیزی و اعتقاد به مدیریت علمی مهمترین شاخصه‌های دبیر شورای عالی مناطق آزاد باید باشد.

 

تقویت اعتماد عمومی مهمترین مطالبه از دولت سیزدهم

 

امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه یکی از مطالبات جدی رهبری، مردم و نخبگان جامعه تقویت اعتماد عمومی است، افزود: گسترش عدالت و عمق بخشیدن به ان در همه ابعاد زندگی با هدف جلوگیری از ایجاد گسل‌های عمیق فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی بین مردم و حاکمیت، از وظایف و محور‌های مهم فعالیت دولت جدید است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده رفع تبعیض از طریق اصلاح قوانین فساد زا، اجرایی شدن قوانین ضد فساد، برخورد قاطع با مدیران فاسد و بالاخره استفاده از مدیران ضد فساد را از زمینه‌های مهم توسعه عدالت و تقویت اعتماد عمومی برشمرد.

 

لزوم حضور بی واسطه در بین مردم

 

امام جمعه کیش حضور و گفتگوی مستقیم با مردم را از دیگر اولویت‌های کاری دولت سیزدهم برشمرد و با تقدیر از حضور مستقیم و بی واسطه رئیس جمهور در بین اقشار مختلف افزود: راه اندازی جمعه‌های خدمت توسط دولت حرکتی شایسته تقدیر است که به شناسایی مشکلات و افزایش رضایت مردم می‌انجامد.

 

وی پرداختن به فوریت‌های خدمتی را هم یکی دیگر از موارد مهم تقویت اعتماد عمومی برشمرد و افزود: موضوع واردات مسکن یکی از اقدامات اساسی بود که رضایت عمومی را افزایش داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به مهمترین مشکلات مردم در جزیره کیش گفت: در حوزه مسکن و رهن و اجاره‌ها حال ساکنان جزیره کیش خوب نیست و مسئولان باید با تصمیماتی فوری و جدی به این مشکل رسیدگی کنند.

 

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه می‌توان در جزیره کیش تصمیماتی مستقل در نظر گرفت تاکید کرد: موضوع مسکن موجب شکل گیری بسیاری از مشکلات دیگر می‌شود که باید راه حلی سریع و قاطع برای آن در نظر گرفت.

 

در حوزه مدرسه سازی در کیش، سال‌ها کم کاری شده است

 

امام جمعه کیش با اشاره به آغاز سال تحصیلی و وضع مبهم شروع کلاس‌ها به کمبود فضای فیزیکی در مدارس جزیره پرداخت و گفت: در سال‌های گذشته هر چه از مشکلات مدارس در کیش گفتیم اقدامی جدی برای حل مشکلات صورت نگرفت و باید گفت سال‌ها است که در این حوزه کم کاری شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اعلام اینکه بر اساس اعلام مسوولان اموزش و پرورش میزان سرانه آموزشی جزیره کیش در بین دیگر مناطق آموزشی یکی مانده به اخر است، افزود: این وضع شایسته جزیره کیش نیست.

 

وی با بیان اینکه قدرت ساخت مدرسه در کیش وجود دارد، اما بیش از اندازه درگیر بروکراسی شده و باید نسبت به مسائل آموزش و پرورش نگاهی ویژه داشت تاکید کرد: ساخت مدارس جدید یکی دیگر از مواردی است که حال مردم جزیره را خوب می‌کند.

 

دفاع مقدس گنجینه‌ای برای نسل‌های آینده است

 

امام جمعه کیش با اشاره به در پیش رو بودن هفته دفاع مقدس این دوران را مظهر حماسه و دینداری توصیف کرد و گفت: دفاع مقدس گنجینه‌ای برای تمام سال‌ها است و باید به درستی به نسل‌های آینده منتقل شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در بخشی دیگر به راه کار‌های رضایتمندی از زندگی پرداخت و بیان کرد: اعتقاد به توحید مایع ارامش انسان است گه در کنار اصلاح نگاه به دنیا می‌تواند رضایتمندی انسان را کامل کند.

 

وی با تاکید بر اینکه باید نسبت به دنیا نگاهی منطقی داشت و صحیح فکر کرد گفت: حضرت علی (ع) می‌فرماید کسی که دنیا را بشناسد به خاطر مصیبت‌های دنیا هیچ وقت غمگین و محزون نمی‌شود.

 

امام جمعه کیش با توصیه به جوانان افزود: برای انکه اراده انجام کار‌های بزرگ را پیدا کنیم باید با تقوا باشیم چرا که تقوا اراده انسان را قوی می‌سازد و در نتیجه انسان مالک نفس خویش خواهد شد.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار