تابناک-جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد علیه السلام گفت:بیش ۶۰۰ برنامه در ۵۳ عنوان به مناسبت هفته دفاع مقدس توسط مجموعه بسیج و سپاه در استان اجرا می شود.
کد خبر: ۹۹۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ 20 September 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس سرتیپ دوم پاسدار هدايت اله امیری جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع)‌استان هرمزگان در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهارداشت: امروز دلسوزان انقلاب و مردم آزاده کل دنیا قبول دارند که دفاع مقدس ملت ایران یک فرهنگ بود که با استعانت از خداوند پیروزی و سربلندی ملت ایران به ارمغان آورد.

 

وی افزود: قطعا حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جزو وظایف ذاتی بسیج است که در طول سال طی برنامه های مختلف این امر دنبال می شود اما در هفته دفاع مقدس به صورت ویژه به این امر پرداخته می شود.

امیری بیان کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی  استفاده از تجربیات دفاع مقدس ارزشمند است و در گام دوم که خروجی آن تمدن سازی و ظهور خواهد بود قطعا می توانیم از تجربه دفاع مقدس استفاده کنیم. 

وی ادامه داد: امسال برای مجموعه سپاه امام سجاد استان هرمزگان؛ هفته دفاع مقدس ۲ ویژگی خاص دارد اول اینکه قرار گرفتن در ایام اربعین حسینی و دوم شرایط خاص کرونایی که ملاحظاتی در اجرای برنامه ها به وجود آورده است لذا بخشی از برنامه ها غیرحضوری انجام خواهد شد و برخی برنامه ها در شهرستان هایی که وضعیت کرونایی بهتری دارند به صورت حضوری خواهد بود. 

 

جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) تاکید کرد:در استان هرمزگان  ۶۰۰ قرارگاه تحول محله را راه اندازی کردیم و در هفته بسیج مبنا را بر اين قرار دادیم که برنامه ها را در دل محلات برگزار کنیم و همچنین شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال شعار مهم و هدف مند و دارای پیام های بسیار خوبی تحت عنوان " ما مقتدریم" است که تلاش می شود همه برنامه ها حول محور این شعار شکل بگیرد. 

طبق اعلام سردار امیری عناوین هفته دفاع مقدس به شرح زیر است: 

روز چهارشنبه ۳۱ شهریور-عنوان روز: پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت؛ 

پنجشنبه ۱مهر -عنوان روز: شهیدان،جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی، سربازان 

جمعه ۲مهر- عنوان روز: معنویت، زنان، خانواده و سلامت 

شنبه ۳ مهر-عنوان روز: ولایتمداری، جوانان، علم و دانش پژوهی 

یکشنبه ۴ مهر-عنوان روز: دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف 

دوشنبه ۵ مهر- عنوان روز: وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی 

سه شنبه ۶ مهر- عنوان روز: نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، عشایر و پیشمرگان کرد مسلمان 

چهارشنبه ۷ مهر-عنوان روز: فرماندهان، عزت مداران، حماسه افرینان 

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰۰برنامه در بسیج استان 

که ۵۳ عنوان برنامه خواهد بود برای اجرا در هفته دفاع مقدس برنامه ریزی شده است. 

جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) تاکید کرد: کلیه برنامه ها در محور فرهنگ، هنر، بصیرت و تجلیل از ایثارگران برگزار خواهد شد و امسال بحث مدافعان سلامت را هم در برنامه های هفته دفاع مقدس گنجانده ایم. 

وی عنوان کرد: مهم ترین برنامه های هنری؛ برگزاری شب شعر ، تولید و پخش کلیپ در فضای مجازی  پخش فیلم در مساجد و اجراي سرود خیابانی و تولید پادکست خواهد بود و در موضوع برنامه های بصیرتی علاوه بر اینکه توجه می شود به قیام امام حسین نقش اقشار مختلف بسیج از جمله زنان و اصناف در دفاع مقدس تشریح می شود.

امیری تاکید کرد: برگزاری کارگاه های سبک زندگی ایرانی اسلامی، برگزاری مسابقات برای کودکان و نوجوانان،برگزاری مراسم شب خاطره ،برگزاری نمایشگاه های مختلف و یادواره های شهدا در سطح محلات و اجراي برنامه های رزمی از دیگر برنامه ها خواهد بود. 

جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) تاکید کرد: امروزه بیش از ۷۰۰ گروه جهادی در استان ساماندهی شده اند و بسیج در موضوع کرونا با تمام توان پای کار آمده و در کنار مدافعان سلامت قرار گرفته و بخشی از امر مهم واکسیناسیون را انجام می دهد. 

وی خاطرنشان کرد: توزیع بسته های معیشتی، توزیع بسته های لوازم التحریر برگزاری میزخدمت 

در محلات و تجلیل از جامعه ایثارگری و سرکشی از خانواده های شهدا از دیگر برنامه های مهم است.

 

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار