تابناک-نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان نقش روحانیت در تقویت معنویت‌گرایی در میان رزمندگان دفاع مقدس را بی‌بدیل دانست و گفت: فرماندهان دفاع مقدس در کنار معنویتی که از سوی روحانیت به آنان تزریق می‌شد، شجاعت‌های بسیاری آفریدند.
کد خبر: ۹۹۶۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵ 25 September 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، ظهر دوم مهرماه، در پیام جمعه این هفته هرمزگان، اظهار کرد: یکی از عوامل دین‌گریزی در برخی جوانان، مسئله تعلل در خانواده‌ها است. گاهی خانواده‌ها در زمینه تعلیم و تربیت کوتاهی می‌کنند.

 روزی پیامبر اکرم(ص) از کوچه‌ای می‌گذشتند که نگاه مبارکشان به گروهی از کودکان افتاد که در حال بازی بودند. پیامبر در همان حال فرمودند: «وَیْلٌ لِأَوْلَادِ آخِرِ الزَّمَانِ مِنْ آبَائِهِم‏؛ وای بر احوال فرزندان آخرالزمان از دست پدرانشان» اصحابی که حضور داشتند از پیامبر(ص) سؤال کردند یا رسول‌الله پدرانشان مشرک‌ هستند؟ پیامبر اسلام(ص) فرمود «نه بلکه پدران مؤمن و مسلمان دارند». اصحاب پرسیدند پس علت تأسف شما چیست؟ پیامبر(ص) فرمود: پدران و مادران آخرالزمان بیشتر توجه خود را صرف برآوردن نیازهای مادی فرزندان خود کرده و از تربیت دینی آن‌ها غافل‌اند. برخی از آن‌ها چیزی از واجبات و فرایض را به فرزندانشان نمی‌آموزند و اگر فرزندی شخصاً برای یادگرفتن احکام اقدام کرد او را از این کار بازمی‌دارند و به بهره‌ی بسیار اندکی از دنیا برای آن‌ها راضی می‌شوند. آنگاه پیامبر(ص) فرمودند: «من از آن‌ها بیزارم و آن‌ها نیز از من بیزارند».

 

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد:در گذشته‌ها فرزندان را نزد مکتب و ملّا می‌فرستادند تا فرایض دینی و حلال و حرام را بیاموزند. بازار نیز این‌گونه نبود و غالب حوزه‌های علمیه مهم تهران در قلب بازار تهران تأسیس شدند. امیرالمؤمنین(علیه السلام) فرمودند: «یا مَعْشَرَ التُّجّارِ، اَلْفِقْهُ ثُمَّ الْمَتْجَرُ، اَلْفِقْهُ ثُمَّ الْمَتْجَرُ، اَلْفِقْهُ ثُمَّ الْمَتْجَرُ؛ ای بازرگانان، اوّل فقاهت (شناخت دین و احکام معاملات)، سپس تجارت، اول فقاهت سپس تجارت، اول فقاهت سپس تجارت» اگر بدون یاد گرفتن فقه وارد کسب و کار شویم گرفتار می‌شویم و در دام مهلکات قرار می‌گیریم. گاه پدران فرزندان آخرالزمانی، حتی وقتی فرزندانشان به‌سوی یادگیری فقه می‌روند، آن‌ها را منع کرده و به کسب  و کار تشویقشان می‌کنند.

دشمن وارد میدان شده و تلاش می‌کند با ظرفیت فضای مجازی و ماهواره‌ها، فساد و بی‌بندوباری را در جامعه ترویج کنند. صهیونیسم که شبکه‌های من و تو را اداره می‌کند، بیان کرده بود کاری می‌کنم که در ایران و کشورهای اسلامی، مفهوم مادر و مادری، قداست خود را از دست بدهد و در حال انجام این کار نیز هستند. کشیشان مسیحی برای شکست مسلمانان در آندلس از مشروبات الکلی و فحشا برای گمراه کردن جوانان استفاده می‌کردند.

 

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: یکی دیگر از مسائلی که باید در حوزه دین‌گریزی جوانان به آن توجه داشته باشیم، این است که دشمن در حال تخریب عالمان بزرگ دین و بازداشتن جوانان از حرکت به سمت و سوی آنان است. حجم تبلیغات رسانه‌های دشمن علیه روحانیت در ماهواره‌ها و فضای مجازی بسیار بالاست. از سوی دیگر قهرمان تراشی کاذب می‌کنند تا جوانان به سمت الگوهای درست نروند. امروز یکی از وظایف پدران و مادران، آشنا کردن و تربیت جوانان با بینش دینی، سیاسی، و فرهنگ دینی است. همچنین باید برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم، چراکه فقر باعث می‌شود انسان به‌سوی کفر کشیده شود. تهذیب، تحصیل و ورزش جوانان ۳ مسئله مهمی است که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نسبت به آن تأکید فراوانی دارند.

 

نقش روحانیت در دفاع مقدس

 

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: عزت امروز ما در پرتو دفاع مقدس ماست. تمامی داشته‌ها و سرمایه‌های ارزشمند امروز ما از سفره دفاع مقدس به دست آمده است. اگر امروز اعتماد به نفس داریم و جوان‌های ما خود را در عرصه‌های علمی و عملی پیدا کرده‌اند به برکت دفاع مقدس است.

 اگر ابهت جریان استکبار را شکستیم و توانستیم دشمنان را به خواری بکشانیم تا با ننگ و بی‌آبرویی، به تعبیر خودشان فرار قهرمانانه را انتخاب و منطقه را ترک کنند، همه از دستاوردهای دفاع مقدس ماست. ما در دفاع مقدس فهمیدیم که مقاومت در برابر یاوه‌گویی‌های دشمن، راه درست پیروزی است. اگر امروز موفقیت‌هایی در صنایع دفاعی، نظامی و بخش‌های اقتصادی داریم از برکت‌های دفاع مقدس است.

دفاع مقدس برای ملت ما یک گنجینه ارزشمند است. نقش روحانیت در دفاع مقدس بسیار ارزشمند و بابرکت بوده است. روحانیت معزز پشت جبهه‌ها، مدیریت و رهبری می‌کردند و در تقویت معنویت‌گرایی در میان رزمندگان نقش بی‌بدیلی داشتند. در میان تمامی اقشار و مقیاس جمعیتی، بالاترین شهیدان دفاع مقدس از میان روحانیت بوده است. مسئله‌ای که به دلیل هجمه تبلیغاتی دشمن کمتر به آن پرداخته می‌شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان عنوان کرد: فرماندهان دفاع مقدس در کنار معنویتی که از سوی روحانیت به آنان تزریق می‌شد، شجاعت‌های بسیاری آفریدند. در استان هرمزگان در مقیاس جمعیتی روحانیت، تمامی طلبه‌های مدرسه و حوزه علمیه همراه استادانشان به جبهه رفتند و به شهادت رسیدند که دستاورد بسیار مهمی است. روحانیت توطئه‌های دشمنانی که می‌خواستند جوانان ما را از دفاع مقدس دور کنند را خنثی کردند.

 

کلیدواژه اصلی مبارز با فساد «دولت» است

 

 یکی از تکالیف دولت سیزدهم جلب اعتماد مردم بوده که در گذشته آسیب دیده است. عدالت آموزشی، اجتماعی، قضایی و توزیع درست سرمایه و ثروت و اشتغال در جامعه، مبارزه با فساد، راه‌های جلب اعتماد از دست رفته مردم است. نقش قوه قضاییه بسیار مهم است اما کلیدواژه اصلی مبارز با فساد «دولت» است.

نه‌تنها دیگر هیچ مدیر فاسدی نباید در نظام باشد، بلکه همه مدیران باید فساد ستیز باشند. مدیرانی باید بر سر کار بیایند که هم خود سالم و پاک دست باشند و هم انگیزه مبارزه با فساد داشته باشند. نظارت‌های مردمی باید بر عملکرد دولت بیشتر شود تا اعتماد مردم به حاکمیت جلب شود. کارهایی باید صورت بگیرد تا حال مردم خوب شود و در سفره آنان خود را نشان دهد. به سفارش مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مدیران باید وارد متن مردم شوند و مشکلات آنان را از نزدیک ببینند.

 موفقیت‌های چشمگیر دولت در عرصه واکسیناسیون بسیار قابل‌توجه است. برخی مسئله واکسن را به fatf گره می‌زدند و امروز دیدیم که واکسن به‌راحتی وارد شود. شانگهای نیز برخلاف اظهارنظر آنان، ما را بدون fatf پذیرفت. ما امروز انتظار داریم دولت به‌گونه‌ای عمل کند که مردم به حداقل‌ها دست پیدا کنند.

 

دکتر عبادی‌زاده در ادامه ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی(ع)، یادآور شد:جای همه ما در کربلا خالی و دل‌های ما کنار زائران اباعبدالله الحسین(علیه السلام) است. ملت ما امسال سفر کربلای خود را از طریق دل انجام می‌دهد و دل‌های خود را به بین‌الحرمین می‌برند. ان‌شاءالله خداوند توفیق بندگی خودش و زیارت اباعبدالله الحسین(ع) را به همه ما عنایت کند.

 

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار