تابناک-حمید شکری خانقاه گفت : روابط‌عمومی ها بعد از مقام عالی وزارت تنها سخنگوی سازمان هستند و هر وزارت خانه ای که سخنگویی غیر از وزیر و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ و اطلاع رسانی تعیین کند، در اقناع و افزایش رضایت و اعتمادسازی مردم قطعا با مشکل روبرو خواهند شد.
کد خبر: ۹۹۷۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳ 01 October 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،  کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط‌عمومی‌ و مدرس دانشگاه در مصاحبه با خبرنگار ما بیان کرد: چندی پیش در جمع برخی از مدیران روابط‌عمومی‌ کشور ، گفتگویی در حوزه روابط‌عمومی‌ شکل گرفت، رییس مرکز روابط‌عمومی‌ یکی از وزارتخانه های حاضر در نشست تاکید جالبی داشت براینکه:روابط‌عمومی ها بعد از مقام عالی وزارت تنها سخنگوی سازمان هستند... و هر وزارت خانه ای که سخنگویی غیر از وزیر و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ و اطلاع رسانی تعیین کند، در اقناع و افزایش رضایت و اعتمادسازی مردم قطعا با مشکل روبرو خواهند شد."

 

 

نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط‌عمومی‌ با تایید مطلب فوق اظهار داشت: این اظهار نظر پیشرو و قدرتمندی بود که اگر روسای مراکز روابط‌عمومی‌ و مدیران ارشد سازمانها در نقشهای وزیر و مدیر عامل...آن را جدی بگیرند، جایگاه شایسته و بایسته روابط‌عمومی‌ها ارتقا پیدا خواهد کرد.

 

 

بدیهی است ، گذاشتن یک سخنگو کنار روابط‌عمومی‌ها، یعنی نادیده گرفتن نقشهای کلیدی و خطیر روابط‌عمومی‌ در عصر ارتباطات برای ارتقای اعتماد و سرمایه اجتماعی نظام مند و تنزل آن به یک ساختار بی خاصیت در سطح ارسال خبر به رسانه ها و برگزاری مراسم و مناسبتهای کلیشه ای که نقش آن به یک اداره امور عمومی تغییر ماهیت داده می شود.

 

 

حمید شکری خانقاه با اعتقاد جدی به جایگاه مدیریتی روابط‌عمومی‌ در سطح سازمان ادامه داد:از طرفی در حکم انتصاب یکی از وزرا دیدم که رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ را به عنوان "مشاور وزیر"و رئیس مرکز خطاب کرده بود ، این نیز از هوشمندی ارتباطی و درک درست آن وزیر و اعتماد ایشان به مدیری که برای روابط‌عمومی‌ انتخاب کرده حکایت دارد.

 

 

اگر همه روسای سازمانها و وزرای وزارتخانه ها به مدیران روابط‌عمومی‌ اعتماد کنند و آنها را در موقعیت "مشاوره ارتباطی" قرار دهند بی شک بسیاری از مشکلات افکار عمومی با این تقویت جایگاه برطرف خواهد شد.

 

 

این استاد دانشگاه، مشاوره مدیریت را یکی از الزامات روابط‌عمومی‌ دانسته و معتقد است که در چنین شرایطی که مدیر روابط‌عمومی‌ به عنوان "مشاور "وزیر و مشاور رئیس سازمان برگزیده می شود بایستی بخش "مطالعات و تحقیقات افکار عمومی و برنامه ریزی راهبردی ارتباطی" در روابط‌عمومی‌ آن سازمان نیز به عنوان اهرمهای "مشاوره ارتباطی" قوی تر و فعال تر شوند.

 

 

این برنامه ریز ارتباطی که سابقه طراحی برنامه ها و کمپین های ارتباطی بیشماری را برای سازمانهای مختلف در سابقه کاری خود دارد گفت: اگر بپذیریم که روابط‌عمومی‌ها باید مدیریت پروژه های ارتباطی سازمان مربوطه را با طراحی "پیوست های ارتباطی" پروژه های سازمانی برای افزایش اعتماد و انسجام و مشارکت و نهایتا ارتقای سرمایه اجتماعی و رضایت مندی افکار عمومی برعهده بگیرند لازمه آن "برنامه محوری" و "برنامه مداری" و "برنامه ریزی ارتباطی" و رسانه ای است که بخش مهم و لاینفک روابط‌عمومی‌هاست. اما متاسفانه در اغلب سازمانهای دولتی به شدت به آن بی توجهی می شود.

 

حمید شکری خانقاه برای رسیدن به جایگاه مدیریتی و ارتباطات یکپارچه سازمانی در ادامه گفت :به این موضوع توجه داشته باشیم که روابط‌عمومی‌ حرفه ای یعنی ارتباطات یکپارچه و ۳۶۰ درجه که از تمام مهارتهای ارتباطی کلامی و غیر کلامی، با بهره گیری از تمام تکنیکها و تاکتیکهای فردی و گروهی و سازمانی و رسانه ای و ...بهره می گیرد.

 

 

این استاد دانشگاه که اخیرا نیز از ریاست محترم جمهوری درخواست ارتقای سطح روابط‌عمومی‌ها را در ریاست جمهوری مطرح کرده بود مجددا تاکید کرد: همه باهم تلاش کنیم جایگاه روابط‌عمومی‌ها در سطح "معاونت ارتباطات" وزارتخانه ها و سازمان ها برای "خوب شناساندن کارهای خوب" ارتقا یابد تا موجبات رضایتمندی و اعتماد آفرینی جامعه بیش تر و بهتر از همیشه فراهم شود و برون سپاری خدمات ارتباطی برای جبران خلا نیروی انسانی متخصص در روابط‌عمومی‌ها جدی گرفته شود.

 

 

جامعه ما شایسته آرامش و همزیستی همراه با اعتماد و گسترش ارتباطات انسانی هوشمندانه است.

 

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار