کد خبر: ۹۹۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸ 03 October 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، یعقوب دبیری نژادمدیر مسئول روزنامه دریا در یادداشتی نوشت :بنابر اعلام مرکز آمار ایران، در تابستان سال 1400 هرمزگان با کسب رکورد تاریخی 64.5 درصد فلاکت زده ترین استان ایران شد. 

 

اما فضای سیاسی استان آنچنان در گیر و دار انتخاب استاندار جدید قرار گرفته که انگار این رکورد تاریخی به چشم هیچکس نمی آید. 

 

این روزها فضای سیاسی هرمزگان درگیر شایعات و لابی گری های سیاسیون برای کسب کرسی استانداری هرمزگان است. 

 

مدیران استانی نیز برای حفظ جایگاه خود به صفحات فضای مجازی و اخبار رسانه ها چشم دوخته اند تا مبادا از قافله تعریف و تمجید ها از استاندار آینده غافل بمانند. 

 

اما در وسط همه این التهابات موضوعات مهم و معیشت مردم در حاشیه قرار گرفته. انگار نه انگار این آقایان هنگام قرار گرفتن پشت تریبون و در سخنرانی هایشان آنچنان دم از مردم می زنند که اشک مخاطب جاری می گردد. 

 

ظاهراً موضوع انتخاب استاندار آنقدر مهم است که خیلی ها یادشان رفته ساکنین محلات حاشیه ای شهر بندرعباس همچون نخل پیرمرد، درخت سبز، شاهد و . . . چند هفته است که کمتر از یک روستا به آب شرب دسترسی دارند. 

 

ظاهراً موضوع انتخاب استاندار آنقدر مهم است که خبر رکورد شکنی پایتخت به اصطلاح اقتصادی کشور در شاخص فلاکت زدگی را کسی نمی شنود. 

 

سال هاست دهان هرمزگانی ها با حلوا حلوا گفتن و لقب پایتخت اقتصادی شیرین شده اما در عمل و آنچه این روزها توسط مرکز آمار ایران اعلام شده مردم استان هرمزگان در شاخص فلاکت زدگی از سی استان کشور وضعیت بدتری دارند. 

 

جهت اطلاع مطالبه گر نماهایی که شرف و حیثیت هرمزگان را به استخدام نزدیکانشان و یا دریافت چند کارت هدیه از برخی صنایع می فروشند، شاخص فلاکت یک معیار اقتصادی برای محاسبه میزان آسیب پذیری مردم است که از دو بخش( نرخ تورم و نرخ بیکاری) تشکیل می شود. 

 

نرخ تورم بعنوان یکی از دو مولفه شاخص فلاکت در سایه بی تدبیری ناظرین امر حاصل شده است.

اما دومین مولفه یعنی نرخ بیکاری را باید در مردانگی قلم فروشان و سکوت نخبگانی جستجو نمود که در برابر ظلم آشکار نسبت به حق جوانان بومی هرمزگان و استخدام نیروهای وارداتی سایر استانها سکوت می کنند و یا نهایتا به بهایی ناچیز، همچون ملیجکان دربار پادشاهان به تملق گویی می پردازند.

 

قصه از آنجا پر غصه تر می شود که همین افراد به تملق گویی خودشان و اطرافیانشان بسنده نمی کنند و برای خوش خدمتی بیشتر، به خاموش نمودن صدای منتقدین نیز کمر می بندند.

 

استخدام جوانان هرمزگانی در صنایع این استان نه صدقه است و نه مسئولیت اجتماعی، بلکه ادای دین کوچکی است به هرمزگان که سخاوتمندانه آغوش خود را برای چرخش چرخ اقتصاد ایران باز نموده و نجیبانه خنجر آلودگی های زیست محیطی وآسیب های اجتماعی بلند مدت آن را در قلب خود تحمل می کند.

 

 انتهای پیام /یعقوب دبیری نژاد مدیرمسئول روزنامه دریا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار