مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه ضمن تبریک فرارسیدن هفته دریانوردی به جامعه دریانوردی کشور بویژه مردم غرب استان هرمزگان گفت: در هفته ملی دریانوردی، بندر لنگه همگام با دیگر بنادر کشور از دریانوردان تجلیل خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵ 24 September 2015
محمود صابری در گفتگو با خبرنگار تابناک هرمزگان با اشاره به اهمیت دریانوردی در اقتصاد کشور و ضرورت توجه به این حوزه مهم، یکی از مزیت های اصلی ایران را ارتباط با دریاهای آزاد از طریق خلیج فارس و دریای عمان نام برد و گفت: موقعیت منحصربفرد ایران در منطقه و جهان موجب شده که بتوان با سرمایه گذاری موثر در سواحل، امکان توسعه اقتصادی را بیش از پیش فراهم آورد.

وی گفت: بنادر غرب هرمزگان هر کدام دارای ویژگی های کلیدی برای کمک به رشد و پیشرفت کشور هستند و تلاش خواهیم کرد تا با هدایت سرمایه گذاری ها به سوی این مناطق، ضمن ایجاد زمینه های لازم برای ایجاد اشتغال پایدار، در زمینه توانمند سازی مردم این منطقه نیز گام های مناسبی برداریم.

وی با اشاره به برنامه های ویژه ای که در بندرلنگه برای هفته دریانوردی تدارک دیده شده،‌ اظهار کرد: در این هفته برنامه هایی همچون همایش روز جهانی دریانوردی، مسابقات قایقرانی و شنای آزاد، حضور کارکنان در آیین نمازجمعه، گشت و تفریح دریایی، جشنواره ترانه های دریایی، مسابقات ماهیگیری، همایش ساحل پاک و جشنواره بادبادکها با حضور اقشار مختلف مردم و دریانوردان انجام خواهد شد.
 
وی همچنین گفت: از جمله برنامه شاخص این هفته تجلیل از خانواده شهدای دریانورد و نقش آفرینان و یادگاران عرصه بندر و دریا است که سرمایه های معنوی بزرگی برای جامعه مان بشمار می روند و وظیفه داریم تا همیشه با یاد و خاطره آن عزیزان، روحیه خدمت را در میان آحاد جامعه دریایی کشورمان زنده و پویا نگاهداریم.
 
مدیر بنادر غرب هرمزگان  مشارکت ارگانهای دریایی شهرستان بندر لنگه در انجام برنامه های هفته دریانوردی را بی نظیر برشمرد و با قدردانی از اعضای ستاد برگزاری هفته دریانوردی در این شهرستان ادامه داد: تعامل ارگانهای ذیربط دریایی و بندری و همچنین دیگر نهادهای دولتی و خصوصی در شهرستان بندر لنگه بسیار ستودنی است و امیدواریم هفته دریانوردی سال 1394 باشکوه تر از سالهای گذشته انجام پذیرد تا بتوانیم  موجبات رضایت مندی مردم شریف شهرستان و دریانوردان دریادل این نقطه از کشور عزیزمان را فراهم  کنیم.

گفتنی است، بنا بر تقویم جهانی دریانوردی، هفته ملی دریانوردی  در انتهای ماه سپتامبر (هفته اول مهر ماه) در جامه بین المللی  دریانوردی نام گذاری شده است و هر ساله گرامی داشته می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار