تابناک-مانورعملیاتی CBRN ( مقابه با مواد خطرزا) با هماهنگی و پیگیری های مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شهرداری بندرعباس طبق دستورالعمل سازمان پدافند غیر عامل کشور با همکاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ١٢ آبان در ایسشتگاه شماره 10 آتش نشانی با حضور مسئولین استانی انجام شد.
کد خبر: ۱۰۰۶۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶ 03 November 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، مهندس نوباني شهردار بندر عباس گفت :چون بندر عباس شهري استراتژيك و مهم است و خیلی از صنايع معادن بنادر مواد خطرناک و شیمیایی دارند باید آموزش و اطلاعات لازم را در مورد آنها داشته باشیم تا بتوانیم هنگام وقوع حوادث در مقابله با آنها موفق عمل کنیم.

شهردار بيان داشت :ساده انگاري و سهل انگاري ازحوزه پدافندها كاملا حذف شده و امروزه اهميت اين موضوع بيشتر از هر زماني روشن است.

وي تاكيد كرد : آمادگي و آگاهي دو اصل مهم در پدافند غير عامل است و هر دو مساله بايد هم به شكل درون سازماني و برون سازماني آموزش داده شود. 
مظفر آرمیده مدیر این مجموعه ضمن تشکر و خداقوت به همه ارگان هایی که در برگزاری این مانور دخیل بودند گفت : هدف از تشکیل برگزاری این مانور، ارزیابی و تمرین در جهت بالا بردن ارتقای سطح آمادگی شهر براط مقابله با حوادث غیر مترقبه طبیعی و غیرطبیعی بود که بحمدالله نیروهای غیور آتش نشانی به ریاست علیرضا بهمن نژاد و سایر ارگانها و سازمانهای همراه از قبیل سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، مرکز اورژانس 115، اورژانس اجتماعی 123، سازمان آرمستان، نیروی انتظامی، پلیس راهور شهرستان ، شاهد برگزاری مانوری بسیار خوب و مناسبی بودیم. 


وي اظهارداشت :از هماهنگی و همکاری دقیق منظم در حین رزمایش و همچنین اجرای حرفه ای تشکر ميكنم و اين مهم نشان از همبستگي و يكدلي سازمانهاي مربوطه در برگزاري اين مانور بود. 

آرمیده تصریح کرد:حادثه و یا بحران یک واقعه ای است که معمولا به صورت ناگهانی در جامعه بوجود می آید و موجب بی نظمی و اختلال در امنیت جامعه شده و باعث فشارهای روانی، اجتماعی، تهدیدها ،خطرها می شودكه در برخي موارد مختل شدن مدیریت را به همراه دارد كه نیازمند تدابیری ژرف و اساسی است

اين مقام مسول درادامه گفت : طبق بررسی های گذشته نشان می دهد افراد در زمان بروز بحران دچار سردرگمی می شوند و وقایعی در لحظه بحران بوجود می آید که این امر ضرورت برگزاری تمرینات و مانورها را دو چندان می کند تا نیروهای تحت امر بتوانند در زمان بحران تسلط بیشتری در کار داشته باشند.

آرميده در حاشيه اين مانور اظهار داشت: باید نشست کارگروه تخصصی امداد و نجات در پدافند غیرعامل را مداوم و با برنامه ریزی و دستور کار برگزار کنیم تا بتوانیم با شناسایی دقیق مشکلات، راهکارهای حل آنها را نیز پیدا کنیم.

وي افزود :اهمیت نقش پدافند غیرعامل برای همه ملموس است و لازم است برنامه کامل و جامعی در حوزه های مختلف پدافند غیرعامل داشته باشیم.

مدير بحران و پدافند غير عامل شهرداري بندر عباس در بخش ديگري از سخنان خودگفت :پراکندگی و وسعت عمل در اين حوزه اهمیت و ارزش زیادی دارد و از منافع ملی و زندگی و مال مردم صیانت می کند تا تبعات گسترده حوادث شهروندان را تهديد نكند. 

وي در پايان عنوان كرد :برای موفقیت در حوزه پدافند غير عامل نیاز به هماهنگی و هم افزایی دستگاه ها و برگزاری جلسات مستمر با دستور کارهای مشخص داریم. كه اين اتفاق در بندر عباس و استان به خوبي رخ داده است ،

برگزاری مانور CBRN ( مقابه با مواد خطرزا) توسط شهرداری بندرعباس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار