مهدي نوبانی، شهردار بندرعباس:
تابناک-شهردار بندرعباس گفت: شرایط در حوزه فعالیت شهرداری برای ورود سرمایه گذاران آماده و مهیا می باشد و سرمایه گذاران سراسر کشور می توانند شهر بندرعباس را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.
کد خبر: ۱۰۰۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷ 16 November 2021

بندرعباس مكانی امن برای سرمايه گذاری همه هموطنان/ حاشیه نشینی و بافت فرسوده یکی از مشکلات شهر بندرعباس است که تغییر آن نیازمند عزم ملی و حرکت جهادی است

به گزارش تابناک از بندرعباس، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در گفتگو ویدئو کنفرانسی با سعيد جليلی، نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: بندرعباس موقعيت استراتژيك ويژه ای دارد و عنوان پايتخت تجاری و اقتصادی كشور را با خود به همراه دارد و شركتها و صنايع بزرگی در غرب شهر فعال هستند، اما در بحث عوارض آلايندگی هنوز اتفاق خاصی برای شهر رخ نداده است.
شهردار بندرعباس تصريح كرد : ماليات ارزش افزوده بسياری از شركتهایی كه در بندرعباس فعال هستند در تهران پرداخت ميشود و خواست عمومی بر اين است كه اين مساله با جديت رسيدگی شود تا سهم شهرداری بندر عباس در اين بخش مشخص و معين باشد.
مهدی نوبانی يادآور شد: حاشيه نشينی و بافت فرسوده از ديگر مشكلات شهر بندرعباس است كه نياز به عزم ملی ،حركت جهادی و تصميم بزرگی دارد تا شرايط و محل زندگی مردم در بافت فرسوده تغيير كند و توسعه شهر رنگ و بوی تازه ای به خود بگيرد.
دكتر سعيد جليلی در ادامه اين گفتگو گفت : برگزاری جلسات و نشست های شهرداری ها و كلانشهر ها ميتواند تعاملات مديران شهری را تقويت نمايد و نقاط ضعف و قوت شهرها را برجسته نشان دهد.
وی گفت: جلسات شهرداران كشور باعث هم افزایی و همفکری خواهد شد و قطعا نتايج آن به نفع شهر ها و مردم است.
نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی توصيه كرد: جلسات پيرامون مسائل و مشكلات شهرها بايد تخصصی برگزار شود و هر موضوع در جلسه خاصی مورد بررسی و واكاوی قرار گيرد.
وی افزود: جدا از مباحث سخت افزاری در شهرها، بايد مديريت شهری به سمت و سوی راهكارها، ايده ها و فعاليت های فرهنگی و اجتماعی برود و در حوزه های مختلف ورود نمايند.

دكتر جليلی بر هوشمند سازی شهر ها و استفاده از فن آوريهای نوين در ساختار كالبدی شهر تاكيد نمود و گفت: عمران و هزينه های عمرانی بايد در مسيری باشد كه به اشتغال كمك كند و اين امر مستلزم تشكيل كارگروهای تخصصی و پژوهشی است و دستگاه‌ها بايد در بحث عمران شهری همراه باشند تا اتفاقات بزرگی رقم بخورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار