تابناک-رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان از احداث پارک علم و فناوری کودکان با مشارکت فولاد هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷ 09 December 2021

پارک علم و فناوری کودکان راه اندازی می شود

به گزارش تابناک هرمزگان دکتر فتی رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان اظهارداشت: یک زمانی پژوهش و فناوری یک کالایی لوکس بود اما الان جزو ضروریات است و باید به این سمت و سو برویم بعنوان مثال در بحران کرونا نیاز به دستگاه ونتیلاتور داشتیم و تحریم اجازه تامین آن را نمی داد اما با کمک یک شرکت دانش بنیان رفع نیاز شد.

وی افزود: از سال ۹۰ مجموعه پارک علم و فناوری شکل گرفت و مرکز رشد با دانشگاه علوم پزشکی را راه اندازی کردیم اما در این سال ها هیچ فضایی نداشتیم و گرفتار بحران های مالی بودیم اما توانستیم بهترین ارتباط را با دانشگاه ها برقرار کنیم.

 

 

فتی بیان کرد: از همه فناوران و نوآوران دعوت می کنیم که به برج علم و فناوری بیایند و از فضای ما استفاده کنند؛ ما حاضریم به آمورش و پرورش کمک کنیم اما با وجود نامه نگاری های فراوان و دعوت از شورای آموزش و پرورش استان یکبار هم حاضر نشده اند با ما تعامل داشته باشند در حالی که بسیاری از دانش آموزان در پارک علم و فناوری با ما کار می کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان ادامه داد: برنامه ای داریم که پارک علم و فناوری کودکان را راه اندازی کنیم و این بخش را داریم با فولاد هرمزگان پیش می بریم و حاضریم هر دانش آموزی بیاید کار کنیم. 

وی عنوان کرد: دانشجویان نمی آیند صنعت را ببینند اگر صنایع برنامه ای داشته باشند که هر هفته دانشجویان بیایند و صنایع را ببینند خودباوری در دانشجویان افزایش می یابد.

فتی تصریح کرد: متاسفانه در کشور فضاهای متروکه و بلااستفاده بسیار زیاد است؛ درخواست داریم فضای متروکه شرکت غله و خدمات بازرگانی بندرعباس را در اختیار ما قرار دهند تا بعنوان کارگاه برای فناوران استفاده کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری هرمزگان به لحاظ تخصیص بودجه آخرین استان کشور است و ما باید بتوانیم با حمایت کارهای بزرگی انجام شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار