رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کهگیلویه گفت: از سال ۸۹ تاکنون ساختمان اداری این اداره رو به روی دادگستری سه دولت را گذارنده و در حال فرسوده شدن است.
کد خبر: ۱۰۱۴۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶ 10 December 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سلیمان کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: طی سه ماه مدیریتم در اداره کار شهرستان کهگیلویه تعداد ۲۲۶ پرونده از سال ۱۳۹۹ راکد بوده که مورد بررسی قرار گرفتند، هم چنین ۳۰ پرونده هیات حل اختلاف راکد وجود داشت که کار آنها انجام شد.
وی افزود: بواسطه کارهای قضایی که در اداره صورت میگیرد با چالش‌های مختلفی رو به رو هستیم و متاسفانه از سال گذشته تاکنون نماینده دادستان یکبار در جلسات اداره حضور پیدا نکرده است.
کریمی گفت: انتظار داریم دادستانی ترتیبی اتخاذ دهند روزهای جلسات مامور در اختیار اداره قرار دهد.
وی با بیان اینکه شهرستان کهگیلویه در زمینه پروژهای عمرانی بسیار ضعیف است گفت: یکی از دلایل این ضعف، عدم پشتیبانی قوی در استان است و همین باعث شده که پروژه‌های شهرستان دچار چالش شوند.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کهگیلویه با توجه به شعار سال توسط مقام معظم رهبری «مانع زدایی و پشتیبانی» بیان کرد: ما نتوانستیم این شعار را عملی کنیم و به دلایلی متعددی موانعی برای پروژه ها بوجود می‌آوریم، این عوامل می‌تواند سیاسی، محلی و منطقه‌ای باشد و دائما این مشکل داریم که یک نفر بیکار می‌شود اداره کار باید پاسخگو باشد.
وی افراد مشغول در پتروشیمی دهدشت را ۴۸۰ نفر عنوان و تصریح کرد: این نیروها مربوط به شرکت مادر و غالبا بچه‌های غیربومی یا در استخدام شرکت‌ها هستند و به اینجا انتقال داده میشوند و یا به واسطه افرادی پذیرفته می شوند که این یکی از معضلاتیست که با آن رو به رو هستیم.
وی ظرفیت بکارگیری در پتروشیمی با تعبیراتی که بیرون بر آن بحث میشود را متفاوت خواند و اظهار کرد: طی این سه ماه جمع افرادی که در پتروشیمی بکار گرفته شدند ۱۰۰ نفر هستند و در حالی که آمار مراجعه‌کنندگان بالای پنج هزار نفر بود و خود به خود وقتی ما ۱۰۰ را نفر معرفی کنیم ۴۹۰۰ نفر ناراضی می شوند که باید این مورد توجه قرار گیرد.
وی افراد مشغول در کارخانه آجر را ۱۸۰ نفر عنوان و بیان کرد: ولی باز هر روز چالش داریم و متاسفانه فرهنگ کار در شهرستان بسیار ضعیف است و باعث می شود برای کسانی که کار تولید انجام میدهند چالش‌زا شود.
کریمی عنوان کرد: ساختمان این اداره از سال ۸۹ تاکنون رو به روی دادگستری فرسوده شد، حیف و میل بیت‌المال این نیست در یک اداره کارمندی کارش را درست انجام ندهد، یک پروژه سه دولت را گذارنده ولی الان دارد فرسوده می‌شود.
وی افزود: یک مجتمع ورزشی در شهرستان بودجه ای یک میلیارد برای آن مشخص شد و نزدیک به سه ماه برای آن تلاش میکنم اما سخت‌گیری‌ می‌کنند.
کریمی خواستار ایجاد ایستگاه کارگری در سطح شهر به جهت کرامت انسانی کارگران شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار