تابناک- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: بیش از ۱۵۰۰ متر آب سطحی مهار نشده در استان وجود دارد که بخش عمده آن آب شیرین است و برنامه ریزی هایی برای مهار آن ها داریم.
کد خبر: ۱۰۱۵۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰ 12 December 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس؛ جمشید عیدانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان در نشست با اصحاب رسانه، مطبوعات و فعالان مجازی اظهارداشت: پیش بینی های جهانی و پیش بینی های کشوری وضعیت خوبی را برای کشور و استان هرمزگان متصور نشده اند بنابراین منابع آب موجود باید به خوبی مدیریت شوند.

وی افزود: متوسط بارندگی استان هرمزگان ۱۸۳ میلی متر است که تا الان که چندین ماه از سال آبی گذشته است فقط ۵ میلی متر بارش داشتیم که ۷۵ درصد کاهش نسبت به ملت مدت و ۷۰ درصد نسبت به سال قبل با کاهش نزولات جوی روبرو بودیم. 

عیدانی تصریح کرد: ظرفیت سدهای ما همه به اعداد ۲ رقمی رسیدند و زیر ۲۵ درصد با حجم مرده آب دارند؛ امسال سال سختی را پیش رو داریم ولی از یک سو هم با توجه به اینکه ظرفیت آبشرین کن بندرعباس کامل به مدار آمده است می توان با برنامه ریزی و تمهیدات آب شرب مردم را بدون جیره بندی تامین کرد. 

مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان خاطرنشان کرد: استان هرمزگان در حال حاضر  ۲۹ هزار حلقه چاه دارد که بیشترین استفاده را کشاورزی با ۸۵ درصد از آب انجام می دهند و صنعت در استان حدود ۸ درصد از منابع آب سطحی و زیر زمینی استفاده می کنند و از آمار کشوری ۲ درصد پایین تر است که به برکت آبشیرین کن هایی است که صنایع در هرمزگان احداث کرده اند.

 

وی عنوان کرد: طی سال های گذشته با اجرای طرح های آب منطقه ای بیش از  ۶۰۰ متر مکعب مهار آب سطحی شیرین در استان انجام شد اما هم اکنون ۱۵۰۰ متر مکعب آب مهار نشده داریم که باید برای مهار آن برنامه ریزی کنیم و کارهای نیز در همین راستا شروع شده است. 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار