فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش در حوزه محرومیت زدایی ۱۲ بیمارستان را در این دوران در کمتر از دو ماه بهره‌برداری کرده است.
کد خبر: ۱۰۱۵۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴ 12 December 2021

سرهنگ ولی رحمانی در آئین تجلیل از پرستاران منتخب استان اصفهان با بیان اینکه اگر همیشه تصور بر این بود که پرستاران با دل در خدمت جامعه هستند، در این دوران کرونایی با جان در خدمت مردم بودند، ابراز داشت: در زمان آغاز کرونا، این ویروس بسیار ناشناخته و مبهم بود و پرستاران زیادی برای حفظ سلامتی خانواده شأن روزهای زیادی را در بخش‌های بیمارستانی می‌ماندند و خدمت می‌کردند و با وجود خطر کاملاً ناشناخته و مهلک در عمل آمادگی جان دادن خود را برای اهدای سلامت به جامعه اعلام کردند که این ایثار را جامعه فراموش نخواهد کرد.

سرهنگ رحمانی یاد بیش از ۱۵۰ شهید سلامت جامعه پرستاری کشور را گرامی داشت و گفت: این شهدا سند افتخار جامعه پرستاری در خدمت به مردم هستند.

وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران طی چند روز آینده بیمارستان‌های دائمی و بزرگ را در شهرکرد و رازو جرگلان در نقطه مرزی و اصفهان بهره‌برداری می‌کند، همچنین در این ایام از مرکز بهداشت شهرستان لاهیجان نیز بهره‌برداری خواهد شد.

سرهنگ رحمانی با بیان اینکه ارتش ۹۱ کیلومتر طرح آبرسانی در مناطق محروم سیستان و بلوچستان را اجرایی کرده است، ادامه داد: در حال حاضر نیز ۴۶ طرح بزرگ را در دستور کار داریم که ظرف سه ماه آینده بهره برداری خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌های انقلاب و دوران‌ها خدمتگزار مردم بوده است، تصریح کرد: ارتش هیچ مرزی بین خود و مردم قائل نیست.

کارانه پرستاران با تأخیر و تبعیض پرداخت می‌شود

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون سه هزار و ۲۵۵ پرستار در اصفهان در مراکز مختلف درمانی به کرونا مبتلا شدند.

شیما صفازاده نیز با بیان اینکه پرستاران در دو سال گذشته در پاندمی کرونا لحظه‌ای از خدمت نایستادند، اظهار داشت: همواره این عزیزان خدمتگزار بیماران بوده و در خط مقدم مبارزه با کرونا بودند.

وی با بیان اینکه از ابتدای پاندمی کرونا تا اول مهر ماه سال جاری سه هزار و ۲۵۵ نفر از پرستاران شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به کرونا مبتلا شدند، افزود: همچنین ۱۱ پرستار نیز در مراکز درمانی این شهرستان‌ها در راه مقابله با کرونا شهید مدافع سلامت شدند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از پنج هزار و ۲۰۰ پرستار در مراکز درمانی مشغول فعالیت هستند، ادامه داد: در دوران شیوع کرونا جابجایی پرستاران از بیمارستان‌های ریفرال و غیر ریفرال انجام شد و در مجموع ۵۰۳ همکار پرستار در دو سال گذشته از محل خدمت خود جابجا شدند.

وی با بیان اینکه پرستاران در ابتدای شیوع کرونا که بیماری کاملاً ناشناخته بودند با حداقل امکانات خدمت کردند، تصریح کرد: همواره قدردان زحمات این عزیزان هستم.

همچنین خسرو توکل، عضو هیئت مدیره نظام پرستاری استان اصفهان در ادامه این جلسه ضمن تبریک روز پرستار ضمن قدردانی از زحمات بیش‌از ۲۵۰ هزار پرستار در کشور که تا پای جان در دوران کرونا با این بیماری مقابله کردند، اظهار داشت: این جامعه ۱۵۰ شهید مدافع سلامت داشت

وی با اشاره به اینکه اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری از خواسته‌های اصلی پرستاران است، گفت: ضروری است این قانون در سه ماهه پایانی امسال اجرا شود چرا که این قانون ۱۴ سال است روی زمین مانده است.

وی پرداخت فوق‌العاده خاص به پرستاران را نیز از دیگر مطالبات جامعه پرستاری استان اصفهان دانست و تصریح کرد: این امر باید به دور از تعارفات پرداخت شود.

عضو هیئت مدیره نظام پرستاری استان اصفهان تعیین و ابلاغ سند استاندارد حضور پرستاران در مراکز مختلف را از دیگر مطالبات پرستاران دانست و گفت: تعدیل سازی نظام پرداخت ناعادلانه به پرستاران نیز باید اجرایی شود چرا که شاهد تبعیض و همچنین تأخیر در پرداخت‌ها در این زمینه هستیم.

وی گفت: کارانه و اضافه کار با تأخیر پرداخت شده است و این حق از سال ۹۹ کاهش داشته است.

توکل استفاده از ظرفیت پرستاران در سطوح مدیریتی را نیز ضروری دانست و ادامه داد: همچنین اجرای تمام بندهای قانون ارتقای بهره‌وری همه پرستاران بدون توجه به سلیقه‌های شخصی برای تحقق خواسته‌های پرستاران امری لازم است.

وی تصریح کرد: همچنین درخواست داریم حمایت ویژه از خانواده‌های پرستاران شهید مدافع سلامت مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

گفتنی است، آئین تجلیل از پرستاران منتخب استان به همت ارتش اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حضور استاندار در تالار کوثر اصفهان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :