مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم با اشاره به اینکه طرح الکترونیکی شدن نسخ درمانی از سال ۹۵ شروع شده و تا مهرماه سال گذشته فقط ۲ تا ۵ درصد مراکز به سامانه متصل شده بودند، افزود: در سه ماهه گذشته الکترونیکی شدن نسخ در قم، رشد ۶۰ درصدی داشته است.
کد خبر: ۱۰۱۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴ 15 December 2021

به گزارش تابناک قم، داود علی‌محمدی مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم دیروز در نشست خبری در سالن همایش بیمارستان امام رضا (ع) اظهار کرد: در ۸ ماهه نخست امسال در مراکز وابسته به تأمین اجتماعی استان قم بیش از یک میلیون و سیصد هزار مراجعه کننده داشتیم که در نزدیک به ۱۰۰ درصد موارد آن، نسخه درمانی بصورت الکترونیکی صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح الکترونیکی شدن نسخ درمانی از سال ۹۵ شروع شده و تا مهر سال گذشته فقط ۲ تا ۵ درصد مراکز به سامانه متصل شده بودند، افزود: در سه ماهه گذشته توجهات ویژه وزارت بهداشت و درمان در امر الکترونیکی شدن نسخ  رشد ۶۰ درصدی ایجاد کرده است.

علی‌محمدی گفت : با توجه به اینکه مراکز درمانی و مطب های تحت قرارداد با تأمین اجتماعی در بیش از ۹۶ درصد موارد و همچنین ۱۰۰ درصد مراکز آزمایشگاهی و داروخانه ها، برای صدور نسخه الکترونیکی آمادگی کامل دارند و نظر به ابلاغیه وزارت بهداشت، از اول دی ماه امسال تمامی نسخ بصورت الکترونیکی صادر می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم گفت: الکترونیکی شدن نسخ درمانی از مزیت‌هایی نظیر کنترل سوابق درمانی بیماران توسط پزشکان و حتی خود فرد، عدم خطا در نسخه خوانی، جلوگیری از هزاران تردد مردم برای دریافت دفترچه بیمه و همچنین رصد دارویی پزشکان کل کشور برای تامین نیازهای مردم و پوشش آن داروها برخوردار است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار