تابناک- امام جمعه بندرعباس محل تولد رانت را در دل دولت‌ها دانست و گفت: دولت‌ها باید دست از تصدی گری بردارند و فقط سیاستگذار باشند.
کد خبر: ۱۰۱۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳ 16 December 2021

به گزارش تابناک از بندرعباس، حجت الاسلام محمد عبادی زاده در نشست با شورای سیاست گذاری و تیم اجرایی نخستین سمپوزیوم ملی حمل و نقل و لجستیک  اظهار داشت: امیدوارم روزی مجموعه دولت ما به نقطه‌ای برسد که فقط کار سیاست گذاری انجام دهد و حوزه تصدی گری را کنار بگذارد؛ آرزویی که 40 سال است منتظر آن هستیم و حداقل بعد از پیروزی انقلاب با به رسمیت شناخته شدن بخش خصوصی در قانون اساسی و طرح مسائلی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با خصوصی سازی منتظر این بودیم که این اتفاق در دولت‌ها بیفتد.

وی افزود: دولت‌ها متاسفانه گاهی خودبینانه به مسائل نگاه کرده و فکر می‌کنند همیشه آنها به عنوان دولت بر روی کار خواهند بود اما اگر یک مقداری جرئت و جسارت به خرج می‌دادند و فعالیت‌هایی را که تصدی‌اش در دست دولت است را واگذار می‌کردند به بخش خصوصی ما امروز با این حجم از مشکلات روبرو نبودیم.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: پدیده رانت در تشکیلات دولت متولد می‌شود؛ اگر دولت سیاست گذار، حامی و ناظر بود و مسئولیت حوزه تصدی را به مردم واگذار می‌کرد خیلی کار را از آنچه که امروز در آن قرار داریم جلوتر بود.

وی در ادامه گفت: سازمان حمل و نقل یک مجموعه‌ای است که تقریبا این نگاه در آن وجود دارد و عمده کار دست بخش خصوصی است و این سازمان باید به نمایندگی از دولت سیاست گذاری‌هایی را انجام دهد و هم نظارت و حمایت خود را اعمال کند از این رو امیدواریم سایر دستگاه‌ها نیز روزی به جایگاهی که سازمان حمل و نقل دارد برسد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اظهارداشت: در شهر ما تعمیرگاه‌هایی که پخش هستند اگر سازماندهی می‌شد و کلیه تعمیرگاه‌ها در یک جا متمرکز می‌شد چقدر مردم راحت می شدند و دست یابی به تعمیرگاه ها آسان تر می‌شد؛ نمونه این کار در مشهد انجام شده است و من اعتقاد دارم ما می‌توانیم بزرگتر از آن را در هرمزگان انجام دهیم کاری که در بحث حمل و نقل انجام شده و پایانه مستقل حمل و نقلی ایجاد شده است.

وی افزود: اگر امکان داشته باشد در جایی همه ادارات یک جا جمع شوند همه مردم به راحتی و سرعت تمام همه کارهای خود را پیش ببرند کار مردم راحت تر خواهد شد.

عبادی زاده بیان کرد: کار حمل و نقل حتی اگر یک ثانیه هم در کشور متوقف شود ثانیه خود را نشان خواهد داد و این نشان از ارزش و اهمیت کار این حوزه است چنانچه برخی از مدیران بود و نبودشان در اداره فرقی ندارد؛ از عزیزان حمل و نقل تشکر می‌کنیم که در شب‌های سرد و هوای گرم و شرایط سخت تلاش می‌کنند تا بتوانند کشور را به مرحله خوبی برسانند.

وی خاطرنشان کرد: گاهی وقت‌ها کارها صورت می‌گیرد اما علمی نیست و باید توجه داشت که در همه کارها بنای علمی و فرهنگی داشته باشند من‌نگاهم به تمام حوزه‌ها نگاهی علمی و فرهنگی است و فرهنگ حمل و نقلی باید در بین مردم نهادینه شود. 

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار