تابناک-رئیس هیات مدیره انجمن حمل و نقل بندرعباس گفت:ظرفیت ۱۰ هزار نفری فرصت های شغلی در شهرک حمل و نقل وجود دارد
کد خبر: ۱۰۱۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳ 16 December 2021

به گزارش تابناک از بندرعباس؛ صبح امروز نشست خبری و هم اندیشی با کنشگران رسانه‌ای و افکار عمومی با محوریت شهرک حمل و نقل و لجستیک بندرعباس برگزار شد. 

بهروز گلپاگون رئیس هیات مدیره انجمن حمل و نقل بندرعباس در این نشست اظهارداشت: بندرعباس محل ورود انواع کالا با شکل‌ها، حجم ها و وزن های متفاوت است و بزرگ ترین و وزین ترین محموله ها از بندرعباس به سایر نقاط حمل می شود و همچنین فضایی از لحاظ حمل نقلی در کشور وجود ندارد و در بحث حمل و نقل بندرعباس همیشه پیشتاز بوده است.

وی افزود: یکی از مسائل مهم حمل و نقل این است که شرکت‌ها بتوانند به صورت مستقل فعالیت‌هایشان را مدیریت کنند بحث ایجاد شهرک حمل و نقل بود که از لحاظ وسعت ما بعد از تهران شهرک دوم کشور هستیم اما از لحاظ عملکرد شهرک اول کشور هستیم.

گلپاگون تاکید کرد: تاریخ حمل و نقل بندرعباس بسیار غنی است، ما برای ایران کار می کنیم و اگر پای کار ساخت شهرک حمل و نقل آمدیم برای آبروی مملکت و کشورمان بوده است.

مهران نجاتی دبیرکل نخستین سمپوزیوم حمل و نقل و لجستیک نیز اظهارداشت: در بحث اشتغال حمل و نقل بیشترین ظریب را دارد و لزوم احداث این شهرک ضروری بود و همه باید دست به دست هم دهیم تا این شهرک به نقطه 100 برسد چرا که اشتغالی که در این حوزه وجود دارد در هیچ حوزه‌ای نیست.

حسن رحیمی مدیرعامل شهرک حمل و نقل بندرعباس نیز در این نشست تاکید کرد: شهرک حمل و نقل و لجستیک بندرعباس می‌تواند 10 هزار فرصت شغلی ایجاد کند و باید به آن توجه شود از این رو زیبنده نیست که خیلی از مدیران هرمزگان آدرس و جایگاه شهرک حمل و نقل را نمی‌دانند در حالی که این شهرک پیشانی حمل و نقل کشور است.

وی افزود: امروز 13 سال از اجرای شهرکی که می‌تواند 10هزار شغل ایجاد کند می‌گذرد و 50 درصد از ظرفیت آن هنوز پای کار نیامده است و دردناک است که هنوز این شهرک به دغدغه اصلی مسئولین استان هرمزگان تبدیل نشده است.

رحیمی بیان کرد: شهرک حمل و نقل 150 هکتار زمین با 100 شرکت دارد و نیاز است شهرک چهچکور باید به شهرک حمل و نقل منتقل شود و جهت حمایت از بخش خصوصی فقط یک شهرک حمل و نقل در استان وجود داشته باشد چرا که شهرک چهچکور با 28 هکتار وسعت نمی‌تواند جوابگوی نیاز استان باشد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار