تابناک-نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: شهدا به ما آموختند که نباید دلبسته دنیا شویم، فرهنگ شهید و شهادت و فرهنگ ایثار فرهنگی انسان ساز است
کد خبر: ۱۰۱۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱ 17 December 2021

به گزارش تابناک از بندرعباس، حجت الاسلام محمد عبادی زاده در یادواره شهدا بخش شمیل در روستای حسنلنگی اظهارداشت: فرهنگ شهید و شهادت و فرهنگ ایثار فرهنگی انسان ساز است و دشمن از انسان سازی که ذیل این فرهنگ انجام شود هراس دارد چرا که انسان‌هایی با فرهنگ ایثار و شهادت تربیت شده باشند هیمنه دشمنان را به هم خواهند زد. 

وی افزود: دشمنان اسلام و دشمنان این مرز و بوم همواره از ذکر و یاد شهدا می‌ترسند و از همین بابت است که زنده نگه داشتن یاد شهدا از جایگاه رفیعی برخوردار است چرا که این مسئله پیام‌های عظیم و مهمی برای جوانان دارد که استفاده از آن پیام‌ها و دریافت آن به ضرر دشمن تمام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بیان کرد: نیاز است یادواره‌های شهدا در جای جای کشور، روستاها و محلات با شکوه و عزت هر چه تمام برگزار شود چرا که برگزاری این یادواره‌ها دارای خیر و برکات فراوانی است که جامعه از آثار آن بهره‌مند می‌شود.

‌عبادی‌زاده تصریح کرد: از پیام‌های مهمی که در دل یادواره‌های شهدا برای ما نهفته است؛ ارمغان عزت و آقایی برای ملت ایران است؛ اگر بخواهیم در تمام مجامع به عزت و سربلندی دست پیدا کنیم باید در سایه سار فرهنگ غنی ایثار و شهادت حرکت کنیم و از چشمه سار آن بنوشیم و دست از تعلقات برداریم‌.

امام جمعه بندرعباس اظهارکرد: فرهنگ ایثار و شهادت یعنی فرهنگی که به ما دل بریدن از دنیا و مادیات را می‌آموزد همانطور که نفوس مقدس شهدا دلبستگی‌های کاذب را از جامعه زدودند و از بین بردند از این رو ما نیز باید با پیروی از آنها دنباله روی سلسه جلیله شهدا باشیم.

وی ابراز داشت: فرهنگی که شهدا با آن عروج پیدا کردند فرهنگی است که در آن حقیقت تجلی پیدا می‌کند و به حیات طیبه دست پیدا می‌کنند از این رو جامعه‌ای که بخواهد خود را به حیاط طیبه برساند باید آن را در دامان پاک شهدا جستجو کرده و به توفیقات دست پیدا کند؛ از دیگر جلوه‌های فرهنگ ایثار و شهادت خدمت به مردم است و باید بدانیم بزرگترین و والاترین خدمت را به مردم شهدا کردند که جان خود را در راه آسایش، آرامش و امنیت مردم فدا کردند. 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: کابوس دشمنان قسم خورده این مرز و بوم این است که فرهنگ، ایثار، شهادت و مقاومت در بین جوانان ما جا باز کند از این رو همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا جلوی گسترش این فرهنگ را بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار