رئیس اتحادیه کفاشان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس اتحادیه کفاشان کرمانشاه گفت: افزایش و تغییر قیمت بی رویه مواد اولیه منجر به افزایش قیمت کیف و کفش و در نتیجه کاهش فروش آن می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹ 18 December 2021

نورعلی حشمتیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: ٣۵٠ واحد صنفی پروانه دار (فروشگاه کیف و کفش) در سطح شهر کرمانشاه فعال هستند.

وی با بیان اینکه حدود ١٠ تولیدی کیف و کفش نیز در کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند، افزود: متاسفانه شرایط بازار مانند بسیاری از اصناف و مشاغل دیگر مناسب نیست.

رئیس اتحادیه کفاشان گفت: نرخ ثابتی برای قیمت محصولات قابل عرضه وجود ندارد چرا که قیمت مواد اولیه هر روز تغییر کرده و افزایش می‌یابد، کفشی که تا دو سال قبل صد هزار تومان بود اکنون به سیصد هزار تومان رسیده و مردم قدرت خرید آن را ندارند.

وی ادامه داد: ١٠ الی ١۵ واحد نیز درخواست کسب مجوز دادند که مراحل آن در دست اقدام است.

حشمتیان تاکید کرد: اتحادیه کفاشان متشکل از ٧ عضو است که یکی از اعضا بازرس می‌باشد و هر هفته به منظور نظارت بر کیفیت و فروش محصولات به واحد‌های صنفی سرکشی می‌کند.

وی بیان کرد‌: در صورت بروز تخلف اخطار‌های لازم صادر می‌شود و ارائه کارت واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز مورد توجه بازرس اتحادیه است.

رئیس اتحادیه کفاشان در خصوص عرضه کفش‌های خارجی در بازار خاطر نشان کرد: با گرانی دلار سهم کفش‌های خارجی کمتر شده، اما در حال حاضر ۵٠ درصد بازار را به خود اختصاص داده است.

حشمتیان با تاکید بر اینکه عدم وجود نرخ ثابت برای مواد اولیه منجر به تفاوت قیمت کیف و کفش در سطح بازار می‌شود، تصریح کرد: شرایط بازار متاثر از وضعیت اقتصادی مردم است وقتی قدرت خرید وجود نداشته باشد فروش کیف و کفش هم کاهش می‌یابد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار