استاندار مازندران با اشاره به اهمیت نظارت بر کالا و ارز گفت: بسترهای بروز قاچاق کالا باید از بین برود.
کد خبر: ۱۰۱۹۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹ 30 December 2021

 به گزارش تابناک مازندران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور در جلسه کمیسیون برنامه ریزی و هماهنگی نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان با عنوان اینکه باید به این سمت برویم که بسترهای بروز قاچاق را ببندیم، اظهار داشت: با عنایت به برنامه های توسعه ای در حوزه های گردشگری و اقتصادی در آینده و مراوده هایی که با کشورهای همسایه مازندران در دستور کار قرار دارد، باید بسترهای بروز قاچاق را شناسایی و در نطفه خفه کنیم.

وی افزود: در همین راستا همه دستگاهها، گزارشی از عملکرد شش ماهه اول سال ارائه نمایند تا مشخص شود، دستگاهها وظایف خویش را به درستی انجام دادند یا خیر و همچنین شاخصه هایی برای تعیین سنجش عملکرد دستگاهها و تهیه و تولید محتوا برای تعیین نقش آن ها و نحوه اثرگذاری آن ها تعیین گردد.

استاندار مازندران تاکید کرد: باید ترک فعل دستگاه ها در این راستا شفاف سازی و روند مبارزه با قاچاق در تمامی دستگاه ها بصورت دقیق بررسی شود.

وی با بیان این که گرچه اقدامات خوبی در حوزه مبارزه با قاچاق چوب از جنگل صورت گرفته است ولی واقعیت این است در جلساتی که با مردم داریم برخی از دلسوزان طبیعت بطور جدی اعلام وضعیت خطر می کنند و به ما می گویند بدنبال احیای جنگل باشید چون جنگلی وجود ندارد، گفت: باید در جهت مقابله با اقدام شنیع عده ای که دارند با قطع درختان جنگل، نفس های ما را قطع می کنند، دارای برنامه باشیم چرا که جنگل های ما در حال نابود شدن است و باید به آیندگان پاسخ بدهیم.

استاندار مازندران، اظهار کرد: استفاده از رسانه و فضای مجازی در مبارزه با قاچاق چوب نباید فراموش شود، بطوریکه امروزه در دنیا پیوست رسانه ای دارای اهمیت و بیانگر قدرت رسانه است. همانطور که در بحث پسماند و جمع آوری زباله با ابتکاری که همکاران ما به خرج دادند و با طراحی سامانه ای در فضای مجازی توانستیم با ایجاد نظارت مردمی از چشم های بیدار جامعه بخواهیم هرجا ناملایماتی مشاهده کردند، را برای ما ارسال کنند تا شهرداران و بخشداران، خودشان پاسخگوی عملکردشان باشند، در امر مبارزه با قاچاق چوب نیز باید مردم را فعال کنیم لذا استفاده از فضای مجازی و نظارت مردمی بر این بخش می بایست عملیاتی شود.

حسینی پور تصریح کرد: باید با اقدامات لازم؛ هزینه قاچاق برای کسانی که در این امر فعال هستند در حوزه اجتماعی افزایش یابد و آن ها را با افکار عمومی مواجه کنیم و به نوعی ۵۰ درصد شاهد کاهش قاچاق چوب خواهیم بود چرا که هرگاه فردی بفهمد با افکار عمومی طرف است، قاعدتا در کنترل این اقدام می توانیم نقش آفرینی کنیم.

وی گفت: باید دستگاه‌های دخیل در قالب تفاهمنامه ای، نسبت به تسریع در ترخیص اقلام فاسدشدنی اقدام کنند و اکنون شاهد ناهماهنگی هایی در این خصوص هستیم، نباید در شرایط سخت، ارزاق، فاسد و دور ریخته شود و در توزیع و پخش نیز از ابزار فضای مجازی باید بهره گرفت و همه مدیران در حوزه کاری خود از ظرفیت رسانه استفاده کنند..

انتهای پیام/ر

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار