معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت:آموزش و پرورش استان کرمانشاه سیاست اصلی خود در حوزه سواد آموزی را بر تحقق عدالت آموزشی متمرکز کرده است.
کد خبر: ۱۰۲۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸ 06 January 2022

هرمز نوروزی فرد در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: نهضت سواد آموزی شامل ۳ دوره است، از جمله دوره سواد آموزی معادل با کلاس سوم ابتدایی، یعنی افرادی که کاملا بی سواد هستند یا قبولی پایه اول و دوم را دارند واجد شرایط ثبت نام هستند و مدرک کلاس سوم را دریافت می کنند.

وی افزود: در سال جاری آمار ثبت‌ نام ‌کنندگان در پایه سوم، ۲۳۶۰ نفر بود که شامل افرادی است که دوره سوادآموزی را گذرانده اند.همچنین افرادی که قبولی پایه چهارم و پنجم را دارند می توانند در دوره انتقال شرکت کنند و پس از گذراندن ۶٠٠ ساعت مدرک قبولی کلاس ششم را دریافت کنند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: هر ساله سیاست های خاصی از جانب سازمان نهضت سوادآموزی ابلاغ می شود اما این سیاست ها را با تلفیق با سیاست هایی که در استان ضرورت دارند اجرا می کنیم که در دو سال گذشته بحث تحقق عدالت آموزشی بیشتر پیگیری شده است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین سرشماری در استان فاصله سطح سواد مردان و زنان در استان ۴/۴ درصد است، یعنی در استان کرمانشاه مردان در حوزه سوادآموزی آمار بالاتری نسبت به زنان دارند که برای جبران این موضوع بیشتر زنان روستایی تحت پوشش قرار گرفتند و یکی از طرح هایی که موفق بوده و در سه سال گذشته عملیاتی شده است طرحی به نام توسعه سطح سواد زنان و دختران روستایی است.

وی در پایان گفت: طی ۳ سال گذشته ۸۹ درصد از زنان و ۱۱ درصد از مردان را تحت پوشش نهضت سوادآموزی قرار دادیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار