یادواره سردار شهید موسی درویشی و 36 شهید دیگر جزیره هرمز با هدف پاسداشت یاد و خاطره این عزیزان یک شنبه در جزیره هرمز برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱ 28 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، نماینده ولی فقیه و رئیس ستاد اقامه نماز کشور در این آیین بیان داشت: عزت، سربلندی و اعتبار ایران و هر ایرانی مدیون خون پاک شهداست.
 
حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی ادامه داد: جانفشانی و ایثار شهیدان موجب شده تا امروز تمام دنیا ایران را به عنوان کشوری قدرتمند در منطقه و جهان بشناسند و توجهی که به رئیس جمهوری کشورمان می شود با دیگر کشورهای جهان متفاوت باشد.
 
وی با تاکید بر جایگاه پررنگ جزیره هرمز در دفاع مقدس، اضافه کرد: این جزیره نسبت به جمعیتش بیشترین شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده و در این جزیره خانواده هایی زندگی می کنند که 9 شهید را تقدیم انقلاب کرده اند.
 
قرائتی گفت: باید قدردان مردم ولایتمدار این خطه از کشور بود و برای ادامه راه این عزیزان جایگاه مسجد در کشور تقویت کرد.
 
وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس تمام کشورهای جهان در برابر ایران اسلامی ایستاده بودند، یادآوری کرد: در آن ایام 43 رادیو از رژیم بعث عراق و صدام تجلیل می کرد، اما در نهایت این ایران اسلامی بود که پیروز میدان های جنگ شد.

سردار ترابی: شهدای هرمز به همه بشریت تعلق دارند
 
  در ادامه این مراسم فرمانده سپاه امام سجاد(ع)هرمزگان گفت: شهدای هرمز نه فقط به این جزیره، استان و کشور، بلکه به تمام بشریت تعلق دارند و الگو پذیری از آنها همچنان ادامه دارد.
 
سردار رضا ترابی ادامه داد:گلزار شهدای هرمز هرچند یک قطعه کوچک از این جزیره و استان پهناور هرمزگان است، اما گنجینه ای عظیم به شمار می رود که می توان جهان را در آن مشاهده کرد.
 
وی با بیان اینکه در اسفند سال 1362 سپاه هیچ آشنایی با عملیات های آبی خاکی نداشت، گفت: در آن برهه حساس جنگ عملیات بزرگ آبی خاکی با فرماندهی سردار شهید موسی درویشی سازماندهی شد.
 
سردار ترابی ادامه داد: بزرگترین عملیات دریایی ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس ولفجر هشت است که در آن نیز شهدای جزیره هرمز نقش مهمی در هر دو بخش آبی و خاکی ایفا کردند.
 
فرمانده سپاه امام سجاد(ع)هرمزگان اظهار کرد: امروز شاهدیم که سال ها پس از دوران هشت سال دفاع مقدس، جوانان غزه خود را همرنگ شهدای هرمز می کنند و پیشانی بند آنها را می بندند.
 
وی اضافه کرد: جوانان جنوب لبنان نیز به شهدای هرمز وامام شهدای این جزیره اقتدا می کنند واین الگو پذیری همچنان در دیگر کشورهای اسلامی همچون سوریه و عراق ادامه دارد.
 
شایان ذکر است؛ یادواره سردار شهید درویشی و 36 شهید جزیره هرمز با حضور امام جمعه شهرستان قشم، فرماندار و تنی چند از مسئولان استانی و خیل عظیم جمعیت در جزیره هرمز برگزار و در پایان از خانواده 37 شهید و چهار آزاده این جزیره تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار