معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت:فرآیند سوادآموزی به ۱۹۳ مددجوی ندامتگاه ها در حال انجام است.
کد خبر: ۱۰۲۲۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶ 13 January 2022

هرمز نوروزی فرد در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: از ابتدای مهرماه کلاس های نهضت سواد آموزی به صورت حضوری برگزار شده است و امید است بتوانیم فرآیند آموزش را به همین منوال تا مرداد ماه به ثمر بنشانیم.

وی افزود: در نهضت سواد آموزی چند فرآيند وجود دارد که از جمله می توان به فرآيند جذب و تبليغات كه از ۱۵ شهریور ماه و قبل از شروع كلاس ها آغاز می شود اشاره کرد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: قبل از شروع كلاس ها، از طريق صدا و سيما و بروشور هماهنگی با ادارات مختلف از جمله بهزيستی، كميته امداد و اطلاع رسانی در روستاها توسط بخشداران و بهياران تبلیغات را در مباحث لازم انجام دادیم.

وی خاطرنشان کرد: هنگام اعلام آمادگی آموزش دهندگان، ليست های ثبت نامی را از كميته امداد، بهزيستی، مددجويان زندان، بخشداری و دهداری ها دریافت کرده و در حوزه سواد آموزی ارزيابی می شوند و اشخاصی که در سامانه قرارمی گیرند می توانند با کد ملی حضور خود را در سامانه مشاهده كنند و از طريق ثبت احوال و يارانه مشخص می شود كه افراد تا چه پايه ای سواد دارند يا بی سواد هستند.

نوروزی فرد ادامه داد: بعد از تشخیص عدم سواد اشخاص، ناظر آموزشی تا ۱۵ روز قبل از تشکیل کلاس ها فرصت دارد که افراد را تایید کند و پس از تاييد، فرايند آموزش صورت می گیرد.

وی بیان کرد: فرايند آموزش از ٦ تا ٩ ماه طول می کشد و بستگی به دوره سواد آموزی دارد كه بايد ٤٠٠ ساعت اين فرايند آموزشی طی شود و دوره انتقال ٦٠٠ ساعت و دوره تحكيم نیز ٢٠٠ ساعت است و بعد از گذراندن اين دوره ها امتحان گرفته می شود.

نوروزی فرد گفت: در دوره هاي تحكيم و انتقال به ازای هر قبولی یک ميليون و در دوره انتقال يک ميليون و صدهزار تومان به عنوان حق الزحمه دريافت می کنند و در صورت قبول نشدن هيچ مبلغی پرداخت نمی شود.


وی تشریح کرد: تمام تلاش بر اين بوده كه زنداني ها را نيز در سطح استان باسواد كنيم. در سال ١٣٩٨ تعداد ١٠٢ زنداني را باسواد كرديم و در سال ١٣٩٩ نيز ١٤٥ نفر و تا به امروز ١٩٣ نفر از مددجويان ندامتگاه های استان باسواد شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار