تابناک-رئیس کل دادگستری هرمزگان از اعطای مرخصی و آزادی به ۶۲۸ نفر از زندانیان استان هرمزگان به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۴۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴ 23 January 2022

به گزارش تابناک هرمزگان مجتبی قهرمانی تصریح کرد: به مناسبت ولادت باسعادت حضرت صدیقه طاهره؛ فاطمه زهرا (س) و روز مادر، به ۹۷ نفر از زندانیان بند نسوان که از شرایط مرخصی برخوردار هستند به مدت یازده روز مرخصی اعطا شد و دو نفر از این مددجویان نیز که دارای محکومیت مالی بودند با مشارکت خیرین آزاد شدند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: به همین مناسبت، تعداد ۵۳۱ نفر از زندانیان مرد متأهل نیز که واجد شرایط مرخصی بودند برای دیدار و سرکشی از خانواده هایشان به مرخصی اعزام شدند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه افزود: خوشبختانه، تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه برای ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری باعث شده تا یک نهضت عمومی در بخش‌های مختلف ایجاد شود و همه ارکان دستگاه قضایی، کاهش تعداد زندانیان را در دستور کار خود قرار دهند.

قهرمانی تأکید کرد: در راستای اجرای مفاد سند تحول قضایی و عمل به دستورات ریاست محترم قوه قضاییه، یکی از مهمترین رویکرد‌های دستگاه قضایی استان هرمزگان، حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری است که به همین منظور برنامه بازدید‌های منظم، مستمر و هدفمند مسئولین و قضات از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها برای تسریع در رسیدگی به مطالبات و مشکلات زندانیان، پیش بینی و عملیاتی شده است.

وی تفکر انقلابی و کار جهادی را دو مؤلفه مهم به منظور دستیابی به موفقیت در موضوع رسیدگی به امور زندانیان و نظارت بر زندان‌ها برشمرد و خاطرنشان ساخت: پیامد‌های زندانی شدن افراد بر خانواده هایشان باید همواره مورد توجه قرار گیرد و به موازات آن، برنامه ریزی‌های دقیقی برای باز اجتماعی شدن مددجویان نیز صورت پذیرد.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار