تابناک-مجری طرح‌های نیروگاهی بخار شرکت برق حرارتی گفت: چندین شرکت ایرانی از طرف شرکت برق حرارتی برای تعیین مشاور طراحی ساختمانی نیروگاه سیریک به پیمانکاران روس معرفی شد.
کد خبر: ۱۰۲۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲ 01 February 2022

به گزارش تابناک هرمزگان بهنام خائفی‌نژاد  ضمن بیان نقش شرکت‌های ایرانی در اجرای پروژه ساخت نیروگاه سیریک در بندرعباس با استفاده از وام دولتی کشور روسیه گفت: در بخش اجرای این پروژه 100 درصد فعالیت های اجرایی اعم از بخش ساختمانی، بخش دریا و نصب و راه اندازی تجهیزات توسط پیمانکاران ایرانی انجام می‌شود.

مجری طرح‌های نیروگاهی بخار شرکت برق حرارتی ادامه داد: با توجه به ظرفیتی که در مجموعه مهندسی ایرانی وجود دارد، برق حرارتی شرکت‌های ایرانی واجد شرایط را به پیمانکاران روس معرفی کرده و در صورت حصول توافق از توانمندی این شرکت‌ها در پروژه سیریک استفاده می‌شود.

*فرآیند تعیین شرکت مشاور طراحی ساختمانی نیروگاه سیریک

وی با اشاره به روند انتخاب شرکت مشاوره طراحی برای پروژه‌های ساختمانی افزود: به منظور بهره مندی از دانش و تجربه شرکت های طراح داخلی چندین شرکت ایرانی از طرف شرکت برق حرارتی به پیمانکاران روس معرفی شد و مقرر شد، پیمانکار مذاکرات لازم را برای اخذ  پیشنهاد و شرایط آن‌ها انجام دهد.

خائفی‌نژاد تاکید کرد: در حال حاضر فرآیند انتخاب شرکت طراح ایرانی در بخش ساختمانی در دست بررسی است و به زودی تعیین تکلیف می‌شود.

جزئیات قرارداد شرکت‌های ایرانی در ساخت نیروگاه بخار سیریک

مجری طرح‌های نیروگاهی بخار شرکت برق حرارتی بیان کرد: بر اساس توافقی که انجام شده با هدف استفاده حداکثری از توانمندی کشو مقرر شد، کل بخش اجرا اعم از فرآیند ساختمانی، نصب و راه ‌اندازی تجهیزات توسط شرکت‌های ایرانی انجام شود که از این محل در حدود 320 میلیون یورو فعالیت های اجرایی به پیمانکاران ایرانی واجد شرایط واگذار خواهد شد. 

وی خاطر نشان کرد هم اکنون دو شرکت پیمانکار ایرانی فعالیت های آغازین پروژه را در دو بخش خاکبرداری و تسطیح و تجهیز کارگاه آغاز کرده اند و در آینده نزدیک پیمانکاران مربوط به فاز دوم تجهیز کارگاه و اجرای فونداسیون های تجهیزات اصلی انتخاب خواهند شد.

خائفی‌نژاد گفت: علاوه بر این مسئله مطابق قرارداد پیمانکار موظف است، بخشی از تجهیزات مورد نیاز به ارزش 110 میلیون یورو را از شرکت‌های ایرانی فعال در این حوزه خریداری کند.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار