رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اوج گیری سویه اومیکرون خبر داد، گفت: بر اساس رنگ بندی جدید شهرستانها از امروز چهار شهرستان استان در وضعیت نارنجی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۲۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰ 02 February 2022

محمدی محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ بیمار مثبت بستری و ۲۵۵ بیمار سرپایی شناسایی شدند.

محمدی افزود: فوت با تشخیص قطعی ابتلا به کرونا در استان ثبت نشده و مجموع جان باختگان قطعی ۲۹۴۳ نفر است.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۳ بیمار در مراکز درمانی استان بستری و ۵۸ نفر پس از بهبودی ترخیص شدند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:بیماران بستری در حال حاضر ۱۶۳ نفر، بستری موقت (تزریق رمدسیویر) صفر و بستری در بخش‌های ویژه ۲۸ نفر گزارش شده که ۴ بیمار حالشان وخیم است.

محمدی اظهار کرد:براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، اسلام‌آبادغرب و پاوه از امروز (چهارشنبه ۱۳ بهمن) از نظر کرونا در وضعیت نارنجی قرار گرفت.

وی افزود: براساس این رنگ‌بندی شهرستان‌های کنگاور، سرپل‌ذهاب، جوانرود، هرسین، قصرشیرین، دالاهو، روانسر، سنقروکلیایی و گیلانغرب نیز در وضعیت زرد کرونایی و شهرستان ثلاث باباجانی هم در وضعیت آبی قرار گرفتند.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی گفت: تعداد مبتلایان با سیر صعودی در حال افزایش است، طوری که تعداد مبتلایان روزانه نسبت به دو هفته گذشته 10 برابر شده است.

محمدی با اشاره به شیوع سویه اُمیکرون و قدرت سرایت بالایی که دارد، تصریح کرد: هم استانی‌ها باید شیوه نامه‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند و برای دریافت نوبت دوم و سوم واکسن در اسرع وقت اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه سویه جدید "اُمیکرون" عمدتا سنین پایین و کودکان را درگیر می کند، عنوان کرد: والدین باید  مراقبت بیشتری از کودکان داشته و از بردن آنها به مجالس و محافل شلوغ به طور جد خودداری کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار